Avatar billede g91 Juniormester
01. november 2018 - 21:38 Der er 3 kommentarer

Hvem stjæler mine tastaturgenveje ?

Jeg undrer mig over, at mine tastaturgenveje meget ofte forsvinder, hvad de ikke har gjort tidligere.
Jeg benytter genveje til  Word, Excel, CAD, stifinder, internet og mange andre.
Og så benytter jeg bl.a. Office 365, i abonnement som jo løbende opdateres.
Men hvorfor "slettes" mine tastaturgenvej så ofte ? Og kan jeg evt. forebygge at de slettes ?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2018 - 01:10 #1
jeg tror det er officepakken der gør det.
den er alt for integreret med windows. den kan smadre windows.
Avatar billede g91 Juniormester
02. november 2018 - 12:57 #2
Sidewave, det var da en heftig påstand. Kan du måske underbygge den lidt mere ?
Jeg har brugt officepakke i mange år, og har da aldrig oplevet problemer som du antyder.
Er der måske lidt religion i det ? "Hvis i ikke bruger det som jeg bruger, så er det noget skidt" !
Jeg er utrolig glad for både Windows og for Officepakken, og har kun lidt problem med at mine tastaturgenveje forsvinder.
Så måske andre har et mere konstruktiv bud på årsagen, og allerhelst også et løsningsforslag.
Avatar billede falster Ekspert
02. november 2018 - 13:22 #3
Prøv at Google

keyboard shortcuts not working windows 10

Det giver 36 mio. hits, så der er nok at forsøge.

Jeg har ikke problemet (anvender ikke brugerdefinerede genvejstaster), men en generel løsning synes jeg ikke lige springer i øjnende.