Avatar billede lenny Nybegynder
27. august 2001 - 08:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Asus Geforce256 64 Mb DDR RAM Går ned i CS med OperGL

Jeg har netop købt et brugt Asus grafikkort med Geforce256 og 64 Mb DDR Ram.
Foruden dette kører jeg med PII 400 Mhz processor på et Aopen Bundkort. Jeg kører 2x AGP samt 112 Mhz FSB.

Hvis jeg kører OpenGL i CS fryser den efter kort tid, men jeg kan godt køre Direct3d.
Men jeg vil hellere køre OpenGL,da jeg får langt flere fps.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
27. august 2001 - 08:38 #1
Har du hentet de nyeste drivere?
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm

::sunlock.dk::
Avatar billede darkside Nybegynder
27. august 2001 - 08:42 #2
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede bbs Nybegynder
27. august 2001 - 09:05 #3
Hmm, det er ram-mangel.

Dit grafikkort er ganske enkelt for godt til at det andet. Du skal bruge 64 mb ddr-ram (128 mb ram) til grafikkortet alene, og du skal jo også bruge noget ram til alt det andet der er i din pc.

Jeg ved ikke hvor mange ram du har i din maskine, men en hurtig konklusion er at du mangler ram.
Avatar billede darkside Nybegynder
27. august 2001 - 09:06 #4
Hm du kan også prøve at sætte den FSB ned til 100, det kan også hjælpe!
Avatar billede bbs Nybegynder
27. august 2001 - 09:14 #5
Det burde ikke hjælpe det vilde, men det kan nok alligevel godt være fejlen.

En stigning fra 100 til 112 er alligevel lidt, og det kan måske gøre at din pc lagger.

Jeg tror nu stadig at det er ram, så hvis du kun har 128 mb, så er det der vi har fundet fejlen.
Avatar billede lenny Nybegynder
27. august 2001 - 10:25 #6
Korrekt jeg har kun 128 Mb Ram

Avatar billede makse Nybegynder
27. august 2001 - 11:21 #7
Lenny > Har du prøvet at sætte FSB tilbage til 100 MHz?
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. august 2001 - 11:49 #8
som de andre foreslår kan din FSB på 112 lave en forskydning i AGP portens hastighed, og medføre at comp.\'en crasher. Det kan dog også være at det er dit bundkort som ikke kan håndtere AGP2X, og prøv derfor at sæt denne til AGP1X.

bbs> den har jeg sq ikke hørt før - og tror heller ikke på det, hvor har du egentlig det fra? *.\\
Avatar billede bbs Nybegynder
27. august 2001 - 14:58 #9
lenny->
Hvis du så bare køber 64 mb extra, vil den ikke crashe, da du har et meget resurcetrækkende grafikkort.

vuffe->
Erfaring ..
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 19:06 #10
Jeg vil nok foreslå dig at sætte den til at køre Agp 1x fra BIOS, og tage pladerne fra dit kabinet af. Sørg for at der er rifmeligt koldt i rummet, hvis det da\' virker skal du nok regne med at det er køleren.. ;)
Avatar billede bbs Nybegynder
27. august 2001 - 19:07 #11
red_dwarf->
Hvis han tager siderne fra sit kabinet af, kan luften ikke cirkulere, hvilket resulterer i at der bliver varmere omkring bl.a. grafikkortet.
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. august 2001 - 21:20 #12
bbs> Denne gang går den altså ikke længere. Når man tager siderne af sit kabinet bliver der koldere i kabinettet, fordi der kan komme meget mere nyt luft ind. Tro mig, jeg har selv prøvet det, og det skulle du også tage at gøre. Og der bliver med 200% sikkerhed IKKE varmere i hele kabinettet.
Avatar billede bbs Nybegynder
27. august 2001 - 21:22 #13
Ok, det troede jeg så ..

Men det kan godt være at jeg ikke har ret der, har ikke lige så meget erfaring med at ta\' siderne af ..
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. august 2001 - 21:51 #14
he he, helt i orden,

men lige en ting bbs, du skal passe på med at love folk noget hvis du ikke er 110% sikker:

Kommentar fra bbs
Avatar billede bbs Nybegynder
27. august 2001 - 23:01 #15
vuffe->
Jeg er 110% sikker på det ..
Avatar billede vuffe Nybegynder
28. august 2001 - 09:02 #16
okaj....
Avatar billede bbs Nybegynder
27. september 2001 - 15:15 #17
hmm, måske lidt unfair?!
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. september 2001 - 15:18 #18
det virkede ikke vel?