Avatar billede br89 Praktikant
28. oktober 2018 - 17:24 Der er 13 kommentarer

Windows kan ikke åbne tilføj printer

Hej.
Når jeg forsøger at tilføje min printer får jeg følgende besked:
"Windows kan ikke åbne tilføje printer. Det lykkedes ikke at initialisere en DLL."

Jeg kører windows 10 og printeren er en HP Officejet 6500A. Problemet er opstået efter at jeg for nyligt måtte nulstille min computer.

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2018 - 17:39 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2018 - 18:40 #2
Prøv at gå i jobliste og gå i tjenester. Find "print spooler" og åbn denne tjeneste.
Tjek at den er sat til automatisk og at den kører.
Hvis det ser  ud til den kører, så stop tjenesten og genstart den igen ved at trykke på stop og herefter start. Gå tilbage til skrivebordet og genstart pc.
Prøv så igen at tilføje printer.
Avatar billede br89 Praktikant
28. oktober 2018 - 19:47 #3
Jeg har lige forsøgt dit forslag 220661, og den siger stadig: Det lykkedes ikke at initialisere en DLL

Jeg kan se printeren i indstilling under andre enheder, men kan ikke tilføje den som printer.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2018 - 20:20 #4
Jeg havde engang en HP printer. Der var man nød til, at installere driveren først.
Installerede man printeren først gik det galt, og man var så nød til at afinstallere printeren, og begynde med driveren. Men det ved du måske allerede?
Avatar billede br89 Praktikant
28. oktober 2018 - 20:41 #5
Jeg har hentet og installeret driveren fra HP's hjemmeside, og under installationen kan der fint oprettes forbindelse til printeren, men når jeg så skal printe står der at der ikke er nogen printer installeret og når jeg så søger efter den, kommer beskeden op, om at - Windows kan ikke åbne tilføje printer. Det lykkedes ikke at initialisere en DLL.

Claes - jeg har forsøgt dit forslag med at scanne og får følgende besked:
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Men jeg ved ikke, hvad jeg så skal gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2018 - 20:46 #6
Find filen C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log og åbn den i fx notebook. Kopier så teksten herind, og vi prøver at finde næste trin
Avatar billede br89 Praktikant
28. oktober 2018 - 21:09 #7
Der er rigtig meget tekst i den fil, og jeg kan ikke få lov at poste det herinde.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2018 - 21:22 #8
Se, om dags dato er først eller sidst i filen på nogle linjer, og tag så ca 20 linjer deromkring.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2018 - 23:06 #9
Så lige siden her https://www.exefiles.com/da/dll/windows-devices-printers-dll/
kan tænkes den ddl har fejl så den ikke bliver initialiseret og at sfc ikke kunne rette det.
Havde du et installationsmedie i da du kørte sfc /scannow?
Avatar billede br89 Praktikant
29. oktober 2018 - 16:11 #10
Claes - her er nogle af linjerne fra i går - det er meget det samme der går igen hele vejen igennem:
2018-10-28 20:39:37, Info                  CSI    000053ec@2018/10/28:19:39:37.069 Primitive installers committed for repair
2018-10-28 20:39:37, Info                  CSI    000053ed@2018/10/28:19:39:37.084 Primitive installers committed for repair
2018-10-28 20:39:37, Info                  CSI    000053ee@2018/10/28:19:39:37.100 Primitive installers committed for repair
2018-10-28 20:39:37, Info                  CSI    000053ef [SR] Verify complete
2018-10-28 20:39:37, Info                  CSI    000053f0 [SR] Verifying 100 components
2018-10-28 20:39:37, Info                  CSI    000053f1 [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2018-10-28 20:39:39, Info                  CSI    000053f2@2018/10/28:19:39:39.890 Primitive installers committed for repair
2018-10-28 20:39:39, Info                  CSI    000053f3@2018/10/28:19:39:39.906 Primitive installers committed for repair
2018-10-28 20:39:39, Info                  CSI    000053f4@2018/10/28:19:39:39.921 Primitive installers committed for repair
2018-10-28 20:39:39, Info                  CSI    000053f5@2018/10/28:19:39:39.937 Primitive installers committed for repair

220661 - jeg havde ikke noget i, da jeg kørte scan
Avatar billede br89 Praktikant
02. november 2018 - 15:36 #11
Lige en opdatering - efter at have gennemgået nogle forskellige ting, som blev foreslået via microsoft community, får jeg nu ikke længere fejlmeddelelsen om DLL, men kan fortsat ikke bruge min printer. Den står under andre enheder, men hvis jeg vil tilføje den som printer, kan jeg ikke se den nogen steder..
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2018 - 15:51 #12
Nu, da du ikke har fejl så prøv
Afinstaller printer
Tag kabel til printer væk
Genstart pc
Installer printer, og når rutinen beder om at tilslutte printer, så stik i igen
Efter endt installation, genstart pc og test
Avatar billede br89 Praktikant
09. november 2018 - 13:11 #13
Hej igen. Det er nu forsøgt, men den står stadig kun under enheder, når jeg går ind i indstillinger. Nu har jeg dog lige opdaget, at min printerunder kontrolpanel > hardware og lyd > enheder og printere står under printere herinde. Og hvis jeg kører fejlfinding på den her, får jeg følgende besked op: USB-sammensat enhed er en ældre USB-enhed, og den fungerer måske ikke med USB 3.0 og nedenunder står der så, at jeg skal slutte enheden til en tilgængelig USB 2.0-port og så gå videre. Jeg har forsøgt at tilslutte den i alle tre USB-porte men får samme meddelelse hver gang. Kan det være mit kabel der skal udskiftes?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester