Avatar billede kool-blue Nybegynder
27. august 2001 - 01:02 Der er 10 kommentarer

OpenGL i Windows XP Professional

Hvordan kan jeg få mit Asus V7100 Geforce 2 MX, til at køre med OpenGL i Windows XP Professional ??
De drivere der ligger på den cd jeg fik med kortet er ikke testet til at køre med Windows XP, og virker så altså ikke...
Windows XP installerer godt nok selv nogle drivere til kortet, og de virker fint nok, men mit OpenGL virker ikke.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. august 2001 - 01:17 #1
Prøv at hente seneste detonator og se om det ikke hjælper! http://www.tweakup.dk/driverlib/nvidia/14xx/w2k-1470.exe
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. august 2001 - 01:17 #2
Det er nyeste drivere fra Nvidia, og med dem kunne jeg ikke forestille mig at det ikke ville virke... :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
27. august 2001 - 01:19 #3
Hmm... ingen nogen anklager mig for snyd så jeg først nu at han lige er oprettet! Sorry til alle...
Avatar billede kool-blue Nybegynder
27. august 2001 - 02:13 #4
Too bad
Men det har ikke hjulpet mig en meter

Mit konkrete problem er at køre Counter Strike i OpenGL, og det kan jeg stadig ikke med de nævnte drivere.  :(
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 07:18 #5
Korter er så nyt, at driver ikke er klar endnu, men du kan godt komme ud for, at den kommer via windows update. sidst jeg havde xp installeret kom min modemdriver via windows update.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 08:57 #6
Luk dette spm. eller sæt pointtallet ned, 300 er alt, alt for meget!
Avatar billede oletaft Nybegynder
27. august 2001 - 10:59 #7
Hvorfor har i alle sådan et stort problem med at få det til at virke? Mit virker FINT i XP, og det er akurat samme kort med TV-ud. Jeg installerede driveren 12.9, fås på http://www.tweak.dk/nvidia.php, og det virker nu fint nok. OpenGL kører, men jeg bliver nødt til at underclocke kortet, ellers fryser den. Det skulle altså virke. 14.? serien virker ikke hos mig! men 12.9 gør..

Ole ;-)
Avatar billede oletaft Nybegynder
27. august 2001 - 11:00 #8
Til Kharder, kortet er så nyt??? Jeg er vist ikke med.. Det er 1 år gammelt..
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:23 #9
Jeg har overhovedet ikke haft problemr med mit Geforce 2mx på noget tidspunkt, og praktisk taget alt hvad jeg læsser på for de rigtige drivere, selv min usb scanner.
Men jeg har så godt nok ikke prøvet at skifte driverne til geafikkortet til 12.90, prøver og se om det skulle give problemer, så vender jeg tilbage!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 12:56 #10
Nu har jeg prøvet mit grafikkort i XP og jeg havde ingen problemer med at bruge Detonator 12.90, selvom XP brokker sig over at den ikke er Certificeret.
Jeg har også prøvet at indsætte min SoftQudro driver, heller ingen problemer!
Og jeg kan se i Sandra at den kører OpenGL!