Avatar billede siredward Nybegynder
27. august 2001 - 00:10 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Accoustic Coupler

Hej, er der nogen der ved hvor man kan købe en accoustic coupler i danmark. I ved, sådan en device der sluttes til et modem, og sættes til et telefonrør, og så kan man gå på nettet, på alle telefoner.

På forhånd tak.

              SIrEdward
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 00:14 #1
Nationalmuseet ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 00:15 #2
Det er meget længe siden jeg har hørt om nogen der bruger Akustisk kobler!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 00:18 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 00:22 #4
Jeg har søgt de første 30 steder, det er mere eller mindre noget fra museer, folk der fortæller om deres første modem osv. Alle sammen udenlandske.
Der var overhovedet itet fra Danmark!
Avatar billede jensb Nybegynder
27. august 2001 - 00:28 #5
Nåh...så man kan stå med en bærbar nede i en telefonboks og hacke FBI :-)

Jeg har lige smidt en ud for et par måneder siden :-(
(hørte med til en rejse-fax fra 1800-tallet(
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 00:29 #6
Hvad skal du bruge den til?

Mon ikke der kunne findes en mere tidssvarende løsning.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 00:31 #7
Mon man i dagens Danmark ikke ville anvende en mobiltelefon og et PCMCIA-kort, hvis man har behov for en flytbar løsning.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 09:16 #8
Jeg kom lige til at se dit \"...så kan man gå på nettet\".
Sidst jeg så en accoustic coupler var det 300 baud (måske 1200 baud).
Du kan ikke koble dig op mod ret mange hosts med så lav hastighed og slet ikke til internet.

Hvis formålet er at kunne komme på internet, kan du godt stoppe din søgen efter en accoustic coupler. Det vil ikke kunne lade sig gøre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:06 #9
microtec> Jeg tror ikke engang man nåede så langt som til 1200 Baud, det var kun til 300 Baud. Jeg startede med et 300 Baud modem uden akustisk kobling, næste store skridt for mig var 2400 Baud, så gik der ikke så mange timer med at hente en fil på 250 Kb på et BBS, det var enten i Tåstrup eller Århus ;o)
Avatar billede jensb Nybegynder
27. august 2001 - 11:09 #10
Min moster kom glad for et stykke tid siden, og sagde at hun havde rydtet op, og hun havde et modem liggende jeg gerne måtte få. Det var også et fantastisk 1200 baud modem....hun forstod ikke hvorfor jeg sagde pænt nej tak :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 11:17 #11
retaxes >> Jeg mener nu også kun det var 300 Baud.
1200 Baud er på grænsen af hvad der er teknisk muligt med de dårlige mikrofoner/højtalere der er i et telefonrør.

Uanset om det er 300 eller 1200 er det ikke muligt at benytte det til internet. Der er ikke nogen udbyder, som har en modempool, der kan kører under 9600 baud.

Jeg har også en helt \"modem-kirkegård\" stående.
1200 baud, 2400 baud, 14400 baud, 28800 baud, 33600 baud og 56K.
Ak, og så kører han sgu ADSL nu *gg*
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:25 #12
microtec> Modemer var så dyre den gang, så jeg fik som regel solgt mine under vejs! Jeg har et ISDN modem tilbage!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
27. august 2001 - 15:13 #13
Retaxes> Ja isdn er der sq ikke nogen der gider ha\' :-)
Avatar billede siredward Nybegynder
27. august 2001 - 15:25 #14
Ok. Tak for de mange svar. Jeg tænkte det kunne være at der var lavet nogle nyere siden dengang, men det er der åbenbart ikke. Men tak alligevel.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 17:09 #15
siredwar> Nej, det er jo et gammeldags system som sikkert har gjort sin gavn tilbage i tiden, ligesom de gamle 5 1/4\" floppyer ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2001 - 22:50 #16
siredward> Husk at lukke spm.!
Avatar billede fabeldyr Nybegynder
15. september 2001 - 19:40 #17
Avatar billede microtec Nybegynder
17. september 2001 - 13:15 #18
fabeldyr >> Hvad har det med spørgsmålet at gøre?

siredward >> Pssst, husk at lukke :o)

Avatar billede microtec Nybegynder
11. november 2001 - 23:10 #19
LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!

Det er folk som dig, der ødelægger Eksperten.
Vi bruger vores tid på at hjælpe dig ganske gratis. Så skal du også lunne spørgsmålet og uddele de lovede point når det ER besvaret.
Ellers bliver der ikke ved med at være \"eksperter\", der vil bruge tid på at hjælpe gratis.
Avatar billede siredward Nybegynder
27. november 2001 - 22:47 #20
Undskyld undskyld. For at være ærlig havde jeg glemt alt om dette spørgsmål, men sig mig lige: Hvordan fanden lukker man egentlig et spørgsmål
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. november 2001 - 22:59 #21
Efter som at du har afvist alle svar må du selv komme med et svar og tage stikket hjem!
Avatar billede siredward Nybegynder
28. november 2001 - 14:02 #22
Tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 15:40 #23
;o=)