Avatar billede ZeBa Ekspert
14. oktober 2018 - 02:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til mobiltelefon

Jeg kan se, at min Android og min Win10 laptop er parret, men hvordan overfører jeg filer mellem dem???
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. oktober 2018 - 02:33 #1
Jeg kan ikke se telefonen med Stifinder
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2018 - 09:25 #2
hvilken telefon er det ?
der eksisterer som regel noget software til telefonen du kan installere på din computer, og som du kan kopiere billeder osv. med.

det findes på producentens hjemmeside.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. oktober 2018 - 09:55 #3
På mobil sender du normalt filer ved at holde en finger på den ønskede fil indtil den bliver valgt. Herefter vælger du DEL-logoet i menuen som dukker op enten i toppen eller andre steder.

Vælg bluetooth.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. oktober 2018 - 10:02 #4
Part 2: På PC højreklikker du på den fil du vil sende og vælger Send til. Herefter vælger du Bluetooth-enhed og vælger mobilen.

Jeg gik ud fra at de er parret via bluetooth, da du skrev at mobil og laptop er parret.

Håber det virker.
Avatar billede wjens Guru
14. oktober 2018 - 10:23 #5
Hvis de er på samme wi-fi net er der et mylder af apps, der giver dig muligheden.
F.eks.: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alphainventor.filemanager

Det kører så helt uden om bluetooth.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. oktober 2018 - 20:21 #6
Nu er telefonen røget til reparation, så der går lidt tid, inden jeg svarer
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. oktober 2018 - 21:11 #7
#3:
Hvad mener du med at holde en finger på den ønskede fil?
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. oktober 2018 - 21:13 #8
¤#4: Genialt. Og hvad med den anden vej?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
28. oktober 2018 - 09:05 #9
#8: Ja. Tryk og hold på den fil du ønsker at sende evt. i app'en "Mine filer". Så kommer muligheden for at dele den via Bluetooth.
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. november 2018 - 22:28 #10
Hvordan fanden overfører jeg fra telefonen til laptop.
Under hjælp står der:
På pc'en vælge knappen Start  og derefter vælge Fotos for at åbne appen Fotos.

Man der er intet, der hedder "Fotos"

Gad nok vide, om der nogensinde er nogen, der har fået noget ud af den hjælpefunktion.

Og hvis jeg bruger Stifinder, viser den (to gange) et DVD drev, som ikke eksisterer