Avatar billede donjensen Nybegynder
26. august 2001 - 23:49 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

W2K/SYSTEM Fryser!!!

Min gamle maskine, var en P2166MMX Med 64MB Ram, og et 2MB trio grafikkort. Den kunne godt køre WinMe (sucks). Havde ingen prob. what so ever, men da jeg samlede min nye puter (se nedestående) har jeg haft problemer med at den frøs. Jeg installerede så W2K istedet, men den fryser også. Hvad er galt?! Det er ikke temparaturen. Den gør det efter nogen gange efter 10-20 min, og det længste jeg har været oppe på er knap 2 døgn. Den har ikke gjort det da jeg har spillet. Jeg har installeret service pack 2, men det kan ikke være problemet, da Me også går ned, hvilket den samme version ikke gjorde på min gamle maskine. Jeg har kørt BurnOutTest på den, og den har ikke vist nogen fejl. Jeg synes det virker mærkeligt. Det eneste jeg har som ikke er helt up 2 date (mener jeg selv) er min skærm. Jeg er fuldstændig lost! Det er lidt pinligt at den gamle maskine er gået ned færre gange på dens levetid, end den nye er på under en uge!

AMD TB 1400
Global Win WBK38
Epox 8K7A3+
2 x 256 MB Apacer DDR-2100
GAINWARD GTS2 PRO 400
64 MB DDR 5 ns
40 GB IBM 60GXP ATA100
Aopen HQ08
Runde kabler
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. august 2001 - 23:53 #1
Laver du noget bestemt når det sker?

Har du BIOS opdateret?
Avatar billede donjensen Nybegynder
27. august 2001 - 00:03 #2
Jeg skal til at ha´ min bios opdataret. Jeg laver ikke rigtig noget når det sker, jo jeg hører WinAmp, og så er jeg på nettet samtidig, men det kunne jeg sagtens på den gamle, det kørte bare langsomt, men gik ikke ned.
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 00:38 #3
Standardspm: har du installeret VIA 4in1 chipset opdateringen?
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 00:50 #4
Avatar billede donjensen Nybegynder
27. august 2001 - 00:52 #5
Nej det har jeg ikke hvad gør den?
Jeg har lige opdateret min bios. Det mest mærkelige er bare, at jeg købte maskinen sammen med en kammerat, der købte nøjagtig den samme, og han har ikke haft nogen problemer, og han kører med samme styresystem.
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 00:59 #6
Ja, det er mærkeligt, må jeg give dig ret i.
Disse driveropdateringer til VIA\'s chipset opdaterer controllere, AGP porte samt nogle andre vigtige dele af chipsettet. VIA anbefaler selv at man løbende opdaterer sit bundkort med disse 4in1 drivere, og det har hjulpet mange af med uforklarlige fejl. Din HW ser ud til at være af god kvalitet (RAM fx)så det er nok ikke sandsynligt fejlen ligger der. I har vel ikke også installeret fra den samme CD?. Hvis du henter driverne, skal du naturligvis hente finalversionen.
Avatar billede donjensen Nybegynder
27. august 2001 - 01:00 #7
Når den fryser, så kan jeg ikke engang trykke ctrl-alt-del, jeg må helt ned og trykke på powerknappen.
Avatar billede donjensen Nybegynder
27. august 2001 - 01:11 #8
Nu har jeg installeret De VIA driver du snakkede om, men nu skriver den Error i registreringen kontakt producenten???
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 01:12 #9
error i registreringen i registreringsdatabasen?
Avatar billede donjensen Nybegynder
27. august 2001 - 01:14 #10
Det er Via der kommer ud med en fejlmelding...ja
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 01:22 #11
Det plejer at gå glat...
Prøv igen, evt efter en genstart
Avatar billede hera Nybegynder
27. august 2001 - 18:13 #12
Det kunne lyde som en ram fejl
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 20:53 #13
Ja, umiddelbart, men i første omgang synes jeg ikke at Apacer RAM plejer at være fejlbehæftede, men der er selvfølgelig smuttere ind i mellem..

Mit næste forslag vil da også være, at bytte RAM med vennen for en test..
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
27. august 2001 - 21:09 #14
Handmade>> bliver lige nød til at spørge... har ikke det store forstand på det I snakker om, og opdatering af bundkortet har jeg aldrig prøvet !
Kan jeg bruge dit nævnte link eller afhænger det af bundkortet, chipsettet m.m ?
Endvidere aner jeg ikke engang hvilket bundkort jeg har... hvor kan jeg se det ? (har ikke nogen bog eller lign)
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 21:13 #15
michael,

Den opdatering (VIA) jeg nævner her, er kun til brug ved bundkort med VIA chipset. Du må endelig ikke forsøge dig med dem før du ved hvilket bundkort du har. Du kan prøve at hente Dr. Hardware (et diagnoseprog) på fx. www.utilitygeek.com kig under diagnosis i venstre menu. Det kan fortælle dig navnet på dit bundkort samt typen af dit chipset..
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
27. august 2001 - 21:30 #16
Ok , takker for linket...
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
27. august 2001 - 21:40 #17
ok handmade.. Det ser sådane her ud :
Standard-Mainboard (Hvad det så end betyder!?)
AMD 750 PCI Chipset

Kan du hjælpe mig videre udfra det ?
Avatar billede handmade Nybegynder
27. august 2001 - 21:48 #18
Du bliver nødt til at oprette dette spm. særskilt.
Ikke fordi jeg er \"pointliderlig\", men fordi Ekspertens regler er sådan.
Du fjerner fokus fra donjensen\'s spørgsmål på denne måde...

Ved at oprette det i fx kategorien \"hardware generelt\" når det også ud til mange flere øjne, og du har en langt bedre mulighed for at få et godt svar. PS: de oplysninger du har opgivet, er ikke nok-muligvis må du pille låget af maskinene og kigge på varemærket på bundkortet..
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
27. august 2001 - 21:54 #19
C\'føli\'.. har jeg fuld forståelse for.. blev grebet af stemningen ;-)
Jeg vender frygteligt tilbage..
*sorry donjensen*
Avatar billede donjensen Nybegynder
27. august 2001 - 21:56 #20
Det er helt iorden, vil nok prøve det med at bytte ramen snarest mulig. Andre foreslag modtages gerne.
Avatar billede donjensen Nybegynder
27. august 2001 - 22:14 #21
Er der ikke et program der kan teste om der er noget galt med min ram? Eller kan det ikke lade sig gøre hvis det kun er en periodisk fejl?
Avatar billede handmade Nybegynder
28. august 2001 - 01:18 #22
på www. utilitygeek.com (en af mine favoritter) er der gode og seriøse RAM test programmer (freeware), bl.a et der laver en bootdisk og tjekker RAMMEN meget grundigt..
Avatar billede donjensen Nybegynder
28. august 2001 - 21:28 #23
handmade>>> Kan desværre ikke få det program til at virke...altså med at lave en bootdisk, den kan ikke finde a:\\command
Avatar billede foodear Praktikant
29. august 2001 - 09:19 #24
Hej
Har haft problemer med et kabinet af samme mærke
Det var strømforsyningen der var ustabil, byttede til en 400Watt´s, og så kørte det bare

/foodear
Avatar billede donjensen Nybegynder
29. august 2001 - 10:05 #25
Frøs den også?
Avatar billede donjensen Nybegynder
03. september 2001 - 21:24 #26
Findes der ikke periodiske fejl på ram? Da min maskine nogle gange kan køre i flere dage, og andre gange så kun i minuter? Den ramtest jeg har kørt har nemlig ikke vist nogen fejl, men jeg tror altså stadig det er ramen den er gal med.
Avatar billede donjensen Nybegynder
06. september 2001 - 17:39 #27
Har nu byttet ram med en kammerat, hvis virker perfekt, men der ligger problemt heller ikke!
Avatar billede donjensen Nybegynder
19. september 2001 - 00:06 #28
foodear>>> Findes der noget der kan teste om det muligvis er min strømforsyning der er noget galt med, da jeg helst ikke vil undvære min puter u flere dage. Jeg bruger Via hardware monitor, og der står jo en del om strøm, kan jeg finde fejl der? Jeg ved ikke om der er noget galt, da jeg ikke ved hvad de skal stå på. Og det skulle kunne virke perfekt med en 300W strømforsyning, det gør det jo også hos min kammerat.
Avatar billede donjensen Nybegynder
29. september 2001 - 12:34 #29
Fandt ud af at det var grafikkortet der var hardwarefejl på.
Avatar billede zubzer0 Nybegynder
01. november 2001 - 10:03 #30
Hey DonJensen...  hvad gjorde du med grafikkortet ? ..
jeg har fuldstændig samme problem som dig, og kunne godt tænke mig at vide hvordan du fik systemt stabilt igen ??????
Avatar billede donjensen Nybegynder
01. november 2001 - 11:08 #31
Jamen det var en hardwarefejl på grafikkortet, jeg prøvede at bytte med min kammerat, og så kørte det perfekt, så grafikkortet er blevet sendt tilbage og byttet hos producenten.