Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2018 - 15:22 Der er 18 kommentarer

Alt-i-en printer til privat brug

Hej,

Jeg leder efter en god og stabil Alt-i-en printer til privat brug med nedenstående krav/ønsker. Jeg regner med, at printeren bare skal sluttes til vha. USB kabel, så der er ikke de store krav om trådløs forbindelse osv.

Jeg er blevet henvist til en Canon PIXMA MG5750, men når jeg f.eks.
læser anmeldelser på nedenstående side, lyder det ikke så overvældende.
Der er bl.a. bøvl med papirstop ser det ud til https://www.canon.dk/printers/inkjet/pixma/pixma_mg5700_series/#p-rating

Er der nogen der har gode erfaringer med tilsvarende printere men måske evt. fra en anden producent HP eller lign.? Kan nogen i så fald henvise til konkrete mærker og modeller?

1.
Papiret fyldes i foran og kommer også ud foran på printeren - altså
så papiret ikke skal lægges i oppefra eller bagfra.

2.
Kan udskrive på fotopapir.

3.
Pris: Måske nok ikke over 1000 kr.

På forhånd tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. oktober 2018 - 15:50 #1
Jeps jeg har en tidligere model MG5400 Som jeg  er yderst tilfreds med. den har også den fordel at den kan printe CD/DVD labeler.
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2018 - 15:58 #2
Hej poko1,
Tak for din kommentar.
Den kan jeg måske lige kigge på.
Kunne et alternativt bud mon være en HP ENVY 5020 ?
Jeg kan dog læse, at den tager en evighed at installere.
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2018 - 16:02 #3
Jeg synes i øvrigt jeg pludseligt ofte ikke kan logge på Eksperten.dk.
Jeg har lige fået nulstillet mit kodeord to gange i dag, fordi jeg får at vide, at det er forkert.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. oktober 2018 - 16:17 #4
Jeg holder mig altid milevidt fra HP. Både Printere og Andet udstyr Printerne kan du kun udskifte tonere et begrænset antal gange
Avatar billede mort1 Ekspert
11. oktober 2018 - 16:52 #5
Kig på hvad det koster at udskrive, jeg har det ikke lige ved hånden, men min hukommelse siger mig noget at Canon modellen koster ca. 30 øre per side og HP Envy ca. Det dobbelte
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. oktober 2018 - 16:57 #6
Rigtigt billige og gode Patroner
https://www.inkpro.dk/
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2018 - 17:04 #7
Ok tak, måske kan Canon PIXMA MG5750 være et fint bud på en god printer.
Jeg kan se, at den har separate farvepatroner.
På HP ENVY 5020 er det så vidt jeg kan se sådan, at farverne er samlet i to farvepatroner, så man er nødt til at skifte hele patronen, hvis bare én af farvene er brugt op, korrekt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. oktober 2018 - 17:09 #8
Kig på mit link der kan du se både HP og Cannon når jeg køber Cannon patroner bestiller jeg 2 sæt og får ekstra stor Sort patron for 249,00 kr.
Avatar billede mort1 Ekspert
11. oktober 2018 - 17:19 #9
Canon er ganske fin på alle måder - Jeg fandt lige en test fra Tænk- Canon5750 er testet, medens det i prisklassen er HP Envy 4526 og Envy 5640 som er testet.
Jeg huskede ikke helt forkert - Canon 5750 koster 0,30 per tekstudskrift side, HP Envy 5640 kostede o,45 og Envy 4526 Kr. 0,59
Grafik i samme rækkefølge 1,27, 1,81, 2,41
Foto: 5,42, 7,84 og 11,03
Der er nogle standarter for hvor meget en side er, men printerne er naturligvis testet efter samme standard.- Canon har 5 blækpatroner, som man skifter efterhånden de er brugt, så blækket udnyttes optimalt, de 2 HP printere har 2 blækpatroner, en sort og en multi color.
Hvis du køber Canon, så husk at købe XL patroner, når du skal til at udskifte.
De nævnte priser er hentet på Tænk og Test
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2018 - 17:25 #10
Hej mort1,
Tak for dine kommentarer. Det lyder godt.
Det er rigtigt, at det er fornuftigt at kigge på, hvad det koster at udskrive, men jeg tænker lige så meget på, om printeren fungerer som den skal, og om der er for meget bøvl med den i hverdagen.
Avatar billede mort1 Ekspert
11. oktober 2018 - 17:33 #11
Det er rigtigt, at når en farve i en multicolor patron er brugt, så er det ny patron - men producenterne har nok en ide om, hvilken farve der skal være mest af osv.
Det er selvfølgelig lidt tidligt at tage hul på køb af ekstra farvepatroner, så længe du ikke har købt printeren, men når det kommer at ske, uanset hvilken printer du køber - KØB KUN ORIGINALE PATRONER i hvert fald i garantiperioden, selv fortsætter jeg efterfølgende med de originaler - måske lidt dyrere, men kik tilbage i printergruppen, der er for mange eksempler på at folk (inklusive mig selv) har fået problemer med de uoriginale.
Gode priser på farvepatroner finder du ikke i boghandelen eller hos Elgiganten - Find den på nettet, der har her i gruppen været eksempler på, at folk køber originale patroner meget billigt i Tyskland - men der er jo mulighed for at søge alle steder.
God fornøjelse med købet, uanset hvilken.
Avatar billede mort1 Ekspert
11. oktober 2018 - 17:37 #12
#10 bas - Jeg har selv en tilsvarende model, i en lidt anden indpakning, der fungerer endog meget fint, og efterhånden har jeg vænnet mig til at printe på Cd'er og DVD'er, det er også super, uanset om man bruger printbare CD/DVD eller klister en CD/DVD label på først, og derefter printer.
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2018 - 20:58 #13
#12 mort1 Du har en Canon lidt mage til den som jeg begyndte med at henvise til?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. oktober 2018 - 21:14 #14
De ser ens ud her er en som min
https://ibb.co/gbngb9
Avatar billede mort1 Ekspert
11. oktober 2018 - 22:02 #15
Ja det har jeg, den hedder vist 8052 eller noget der omkring, men en af mine venner har en 5450 han er rigtig glad og tilfreds med den
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
11. oktober 2018 - 22:23 #16
Tænk på driftsudgifterne, vælg en model hvor du kan få uoriginale patroner. Det kan du typisk kun til de "ældre" modeller.

Fx. Epson XP 247
https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/printere/blaekprinter/epson-expression-home-xp-247-bla
368 kr. incl. fragt
Fås også i sort, Epson XP 245

Den har ikke bakke foran som du efterlyser, men kun bagpå, men på den måde undgår du mange problemer, specielt med tykke papirtyper

Blækpatroner fås ned til 5-10 kr. stykket.
https://www.ebay.de/itm/20x-XL-TINTE-PATRONEN-fur-Epson-XP235-XP245-XP332-XP335-XP342-XP432-XP435-XP442/263945979291?hash=item3d7468059b:g:ahYAAOSwszVbvJEY
20 stk. blækpatroner 150 kr. ialt

Hvis du foretrækker originalt blæk og ikke vil ruineres laver Epson laver nogle "eco-tank" modeller som har nogle meget store blæktanke.
Avatar billede kurtba Ekspert
12. oktober 2018 - 01:09 #17
Jeg har hjulpet 3 med at købe Canon 5750, fordi de var bedste tilbud på daværende tidspunkt, og de er alle meget tilfredse med købet.
De bruger uoriginale patroner uden problemer, og de købes hjem fra Tyskland.
4 sæt patroner for 225 kr. leveret på adressen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 06:45 #18
Jeg kan se at der er mange der overhovedet ikke læser hvad andre skriver
Angående priser på patroner som eks. #8 som kan købes i Danmark. 2sæt +1 ekstra sort til 249,00 Kr.med Fragt 288,00 Kr.
https://ibb.co/hdh19U