Avatar billede mort1 Ekspert
08. oktober 2018 - 13:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tælle pixels, bredde og højde, i et felt

Jeg hygger mig lidt med at lave en hjemmeside i WordPress og bruger bl.a. SiteOrigin Page Builder og Elementor til at lave siderne med, hvilket fungerer ok for mig. Imidlertid konstaterer jeg, at billeder, i de "billedrammer" jeg nu laver, ikke altid bliver lige store, selv om de billeder jeg anvender er lige store (ofte 1050 x 1500 px) størrelsesforskellen er især tydelig, hvis jeg i MetaSlider  laver en slide af 2-3 billeder (også 1050 x 1500 px) og lægger det der kommer ud af MetaSlider i en tilsvarende "ramme".Jeg gætter på, at størrelsesforskellen fremkommer, fordi de "rammer" jeg laver ikke er 1050 x 1500 px, men et produkt af om jeg deler sidebredden i 4, 5 eller 6 lige store rammer.
Spørgsmålet er, om der findes en metode, hvormed jeg kan se/måle, hvor mange px der er dels i bunden dels i siden af rammen, altså bredde og højde i pixels.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2018 - 13:54 #1
billeder skal ikke være ens - det gjorde man for 10 år siden. Lad nu bare siderne tilpasse sig brugerens skærmopløsning.
men ellers så https://www.arulerforwindows.com/ den kan dog kun måle vandret og lodret - hvis du vil måle skæve vinkler også, så er det købeversionen.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. oktober 2018 - 13:23 #2
#1 - Lige netop til dette formål er det endog meget vigtigt at billederne størrelsesmæssigt er helt ens, men ellers har du da helt ret.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2018 - 13:33 #3
bare brug 'a ruler...' du kan ovenikøbet zoome ind til 4xopløsning for at se detaljer tæt på.