Avatar billede annam Seniormester
20. september 2018 - 11:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problem m Avast, webskjold meddeles deaktiveret.

Avast i gratisudg meddeler at webskjold er deaktiveret.
Jeg kan ikke få den aktiveret, uanset hvor meget jeg klikker på TIL knappen
Avast er opdateret.

mvh Anna
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2018 - 12:51 #1
og er du sikker på at webskjold er med i gratis versionen ?
eller om du skal betale for at det virker ?
(det tror jeg du kan se på avast hjemmeside)
Avatar billede annam Seniormester
20. september 2018 - 13:06 #2
Tak Sidwave, jeg tror du har ret.
Efter jeg har haft genstartet pcen, er meddelelsen forsvundet.
Kan godt ha den mistanke at det er for at 'skræmme' mig over på betalingsudgaven,
at meddelelsen blev vist.
Måske sku jeg skifte fra Avast, men over til hvad ?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2018 - 13:50 #3
nej det er fint, lad være at skifte.
for at sikre mod malware, brug www.malwarebytes.org
den er alle pengene værd, du skal kun betale en gang.
den fungerer som firewall og blokerer alle mulige malwares
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2018 - 14:47 #4
malwarebytes kalder det abonnement
1 Year Subscription
så prisen er pr år
Avatar billede bpb Seniormester
20. september 2018 - 20:31 #5
Bare til orientering:

Gratisudgaven af Avast har kørt på min Acer Aspire 1412 i en halv snes år.

Webskjold er med.

Avast shields control siger:  All shields are on.  (Har lige set efter.)

Avast har aldrig søgt at skræmme mig over på betalingsversionen.
Avatar billede annam Seniormester
22. september 2018 - 13:14 #6
Tak for påmindelserne om gode gamle malwarebytes.

Tak bpb, du har ret, webskjold er med i gratisudgaven, ser jeg nu.
Godt du siger, Avast aldrig har søgt at skræmme dig.
Men jeg synes de mere og mere hyppige popups fra dem er lidt emsige.

Jeg har også en Acer Aspire, en fra 2009, som jeg gerne vil holde liv i,
i det mindste indtil windows 7 ikke bliver opdateret mere fra 2020.

Tænker allerede nu på hvad jeg så skal købe.
For jeg har ikke tilgivet Microsoft for at tvangsinstallere windows 10...eller forsøge på det. Virkeligt groft af dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2018 - 14:14 #7
Hvis du er på android telefon, så bare vælg en chromebook næste gang - det er så praktisk med et office365-abonnement oveni, så du har god plads i skyen til data/billeder osv.
Avatar billede annam Seniormester
22. september 2018 - 18:35 #8
Tak claes57, den mulighed havde jeg ikke tænkt på, så godt du skrev.