Avatar billede tupsy Nybegynder
26. august 2001 - 20:09 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

1.7 Ghz PC fra BILKA?? Godt eller skidt??

Jeg overvejer at købe den 1.7 Ghz Intel Pentium 4 PC der er i Bilka i denne uge (Uge 35)
Er det et godt eller et skidt køb???

1.7 Ghz Intel Pentium 4
128 Mb rambus ram
20 GB HD
52 X Cdrom
32 MB GeForce 2 MX200 M/tv out
16 Bit onboard lydkort(Sætter selv et andet i)
Pris 8999.-

Skriv jeres mening, jeg er tilbage ved min PC imorgen...
Glæder mig...

Tupsy!!
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. august 2001 - 20:13 #1
Køb hellere Bilka\'s 1GHz Mycom til 4999,- og installer grafikkort af eget vælg for pengene du sparer
Avatar billede djeclemen Nybegynder
26. august 2001 - 20:15 #2
Mycom er noget lort ikke andet end problemer
Avatar billede zycho Nybegynder
26. august 2001 - 20:18 #3
Min mening:

+´er:
God blærerøvsprocessor
Hurtige RAM
Pris

-´er:
For lidt RAM (minimum det dobbelte)
For dårligt grafikkort (hvis der skal spilles FPS spil)
At det i hele taget er en Bilka computer.

Køb delene over internettet fra www.edbpriser.dk :) Du kan samle en meget bedre til samme pris. PS: Vælg T-Bird, medmindre du er Intel fan.
Avatar billede flappyflop Nybegynder
26. august 2001 - 21:21 #4
mit svar er at jeg synes at det er lidt for dyrt.

Kan du finde ud af at samle en pc selv, (det er ikke så svært), eller har du en ven der kan gøre det for dig, kan du spare penge.

Samtlige mærkevare/samlede pc\'ere, der sælges overalt i dk, er dyrere end hvis du selv samler dem, og der er principielt INGEN forskel på en færdigsamlet pc, og en hvor du selv har gjort det.

ovenstående dele, kan købes via edbpriser.dk, til en samlet pris af 7400,- incl. fragt, så jeg ville føle mig lidt dum, hvis jeg gav 1600 mere.

Men vigtigst af alt : jeg ville IKKE købe INTEL (PENTIUM 4). Den hurtigste (1,8ghz) svarer ca. til athlon t-bird 1,33ghz, men koster 3 Gange så meget. Den 1,7\'er koster 3800,- på edbpriser.dk, men en 1,3 t-bird koster 1200, men er lige så hurtig ydelsesmæssigt.

De fleste folk tror at p4 og tbird er lige hurtige mhz for mhz, men det er de IKKE. (basal viden for dem der bare følger lidt med). p4 ligger ca på 3/4 af t-bird\'s ydelse, ved identisk mhz tal.

så hvis du samler selv, og køber en tbird istedet hedder prisen for systemet 4400 kr.!!!

Så Fuck p4 og køb et tbird system.

Iøvrigt : forskellen på 128 og 512mb ram er 250 kr,(til tbird ikke til p4) så det ville være dumt ikke at købe det mere
Avatar billede zycho Nybegynder
26. august 2001 - 22:25 #5
Naaaaahhhh. Vælger han T-Bird vælger han også DDR-RAM. Bare for at være lidt med tiden!!!!

Alm. SD-RAM er for manges vedkommende udelukket når de i dag skal have ny pc (vælger DDR)....Ville anbefale at du også følger deres fodspor :)
Avatar billede halifax Nybegynder
26. august 2001 - 22:32 #6
djedemen - En noget bastant udtalelse \"Mycom er noget lort ikke andet end problemer\" Kan du dokumentere det?
Jeg har hjulpet 3 ikke så pc kyndige personer med køb af MyCom i Bilka inden for de sidste 2-3 år. K6-2 450MHz, Duron 600MHz, T-bird 1.1GHz. Til dato har alle 3 kørt uden problemer, selv K6-2\'eren, der dog har skod grafikkort - ellers intet. Når Bilka kører et slagtilbud, kan man få meget pc for pengene, og kan man ikke li\' en enkelt komponent - lyd, grafik e.a - kan det skiftes ud.
Noget andet er at samle selv. Tanken er fin, men mange er utrygge ved en sådan fremgangsmåde.

Jeg er ikke Bilka-fan. Men din påstand skal ikke stå uimodsagt. Det er der for lidt hold i virkeligheden til, ifølge mine oplevelser.  :)
Tror du det er bedre i Merlin, Fona, SuperRadio osv. Tror det ikke.

tupsy - Jeg mener også du skal have mere ram og et bedre grafikkort. Og som noget vigtigt mangler oplysning om, hvilket bundkort maskinen er skruet sammen på.
Til slut: personligt ville jeg også vælge et T-Bird system.
Anyway, held og lykke med din ny pc, hvad det end bliver.

Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 02:03 #7
Pentium 4,0 1,7 GB så har du bare noget kram, der vil noget.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 02:03 #8
ADM der skal bruges pach her og der for det virker.
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. august 2001 - 11:35 #9
Takker for de mange meninger..
Tror jeg springer over Bilka købet... :-)
P.S. Min nuværende PC er en Mycom købt i Bilka for år tilbage..
Den kører også uden problemer... Men er bare ved at være lidt langsom...

Tupsy!!
Avatar billede halifax Nybegynder
27. august 2001 - 22:28 #10
Glæder mig at se, at du heller ikke har haft probs. med en Mycom.
Hvis du ikke skal have \"blærerøvsprocessor\" (citat: zycho) er Tele Danmark p.t. ude med et tilbud på en WebTech 4100 u/skærm til kr. 5.999,- (kender den ikke)

1.1 GHz Athlon T-Bird cpu
128 Mb pc 133 ram, her 32 mb delt med
Savage Pro grafikkort  -  bør skiftes til et bedre
30 Gb harddisk
DVD x12
56k internt modem
10/100 netkort
indbygge lyd + højttalere (mærke ikke angivet)

Har du egentligt brug for mere processorkraft? Køb mere ram og et bedre grafikkort. Så kan det vist gå an. Spørg om flere detaljer i telebutikken, f.eks bundkort, medfølgende manual til dette osv, hvis du er interesseret.

Avatar billede hite Nybegynder
27. august 2001 - 22:31 #11
sikkert fin maskine men skal den købes i BILKA .. den absolutte dødsdom for support af PC\'er
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 11:45 #12
Jeg er også selv T-Bird og saml selv fan, men jeg må dog alligevel kommentere jeres udtalelser omkring ydelses forskelle imellem P4 og T-Bird.

Jeg har været med til at teste 2 systemer, hvor det ene kørte med T-Bird 1.4, og det andet P4 1.4. Selve konfigurationen i computerne var som følger:

System 1)
CPU = Thunderbird 1.4 266
Motherboard = Asus A7M266-ATX
RAM = 512MB DDR-PC2100 (Kingston)
Grafikkort = Hercules Prophet 2 GTS m. 32 MB DDR
Harddisk = Maxtor DiamondPlus 60 GB

System 2)
CPU = Pentium 4 1.4
Motherboard = Gigabyte GA-8tx - ATX
RAM = 2x256 RDRAM PC800 (Kingston)
Grafikkort = Hercules Prophet 2 GTS m. 32 MB DDR
Harddisk = Maxtor DiamondPlus 60 GB

Disse 2 supersystemer var begge nyformatterede og kørte med win200 pro.

Vi testede bla. med spillene Max Payne og Quake 3, desuden testede vi systemernes ydeevne med et film redigeringsprogram fra Avid der virkelig kan presse selv de største systemer i knæene.

Ikke overraskende var T-bird systemet hurtigst i spillene. Især i Quake 3, dog kun en smule hurtigere i Max Payne.

MEN når det kom til rendering  (en process der tager flere timer, hvor computeren samler effekter, overgange osv. i sin film)  i redigeringsprogrammet fra Avid var Pentium 4 overraskende meget hurtigere end T-Bird.

Man skal altså ikke kun tænke på spilfanatikerens ønsker når man braldrer ud med hvilken processor der er bedst. Det kommer helt an på hvad den skal bruges til!
Avatar billede halifax Nybegynder
28. august 2001 - 13:56 #13
Tak for bemærkninger, der ikke overrasker.  Det er jo kendt at P4 med sine nye instruktionssæt og programmer, der er optimeret til disse, viser utrolig styrke. Det er typisk inden for multimedie, og herunder film, som du anfører.

Tilbage er bl.a. pris/ydelse når det gælder spil og \"almindelige\" programmer, som de fleste bruger.
Her tager T-Bird stadig teten.

Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 14:41 #14
Det giver jeg dig ret i og derfor er jeg også T-Bird tilhænger.

Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. august 2001 - 14:43 #15
AMD-POWER