Avatar billede lonmat Juniormester
28. august 2018 - 09:07 Der er 1 løsning

Undgå dialogboks ved kørsel af SAP GUI script via Excel

Hej,

Jeg har en excelfil, hvor jeg har kodet en knap til at åbne SAP, udføre en handling der, og returnere en værdi til excel.

Jeg har optaget et VBS script i SAP, og har derefter kopieret dette ind som en del af den procedure der er tilknyttet knappen.

Dette virker sådan set fint, men det irriterer mig, at jeg hver gang i en dialogboks fra SAP skal svare "ok" til at "et script forsøger at knytte sig til SAP GUI".

Er der nogen der ved om man kan lægge en kodestump ind, der forhindrer at den boks kommer op?
Avatar billede lonmat Juniormester
25. oktober 2018 - 10:42 #1
Jeg har nu selv fundet svaret. Det skal løses direkte i SAP:

    Alt + F12
    Valgmuligheder
    Tilgængelighed & Scripting
    Script-understøttelse
    Fjern flueben i de to bokse med ”Underret…”

Derefter får man ikke dialogboks op når VBA script forbinder sig til SAP for at køre VBS script der.