Avatar billede janne Nybegynder
26. august 2001 - 18:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbar larmer!

Hej

Jeg har netop købt en bærbar pc hos Teledanmark (prisleje: ca. 14.000). Til min store undren larmer den en del, dvs blæseren til harddisken kører non-stop. Jeg har haft den indleveret til reparation, og der var også noget galt med musen, der hoppede rundt totalt uforudsigeligt. Musen er OK nu, da jeg har fået pc\'en tilbage, men blæseren blæser stadig lige lystigt. TDK hævder, at det skal den gøre \'efter behov\'???!?  Pc\'en står solo på et fladt skrivebord, og der er alm. stuevarmt omkring den. Jeg forsøger at bruge et ganske alm. tekstbehandlinbgsprogram.

På en tur rundt i går til samtlige forhandlere af bærbare i Frederiksbergcenteret lagde jeg ørerne ned til maskinerne og trykkede lidt rundt på ikonerne for at høre, om de larmede, men ingen af den sagde en lyd i mere end ca. 1 min. ad gangen.

Hvad gør jeg - hvad skal man acceptere ?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
26. august 2001 - 18:12 #1
prøv og kobel ac strømen (230volts adapteren) fra, larmer den så stadigvæk??
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 18:13 #2
Nej, ikke hvis en tilsvarende larmede mindre. Klag igen og få den ordnet, 14.000 kr. er ikke småpenge, men typisk for TDC at reagere på den måde!
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. august 2001 - 18:16 #3
jeg sidder med en stor dell bærbar og kan kun høre når cd\'en spinner op... harddisken hører jeg nærmest aldrig...

så du bliver nødt til at traske ned til TeleDK og kræv at få det repereret... eller hvis den er købt indenfor 14 dage kan du fortryde købet og levere tilbage
Avatar billede janne Nybegynder
26. august 2001 - 18:23 #4
Den larmer også \'uden strøm\'.

Jeg købte den en mandag. Indleverede den igen onsdag. Hørte fra TDK 10 dage senere. Hentede den så og indleverede den 2 dage senere igen. Nu har de den. Hvordan fungerer 14-dages reglen i sådanne tilfælde ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
26. august 2001 - 18:26 #5
hvis det er på den måde har du jo ikke haft en chance... du vil stå godt i \"kampen\"... men mon ikke TeleDK får maskinen skiftet...

Bare husk ikke at være for sød og blød når du er dernede... Stå lidt fast og kræv din ret til et ordentligt produkt for dine penge. Der er ikke noget værre end en salgsperson der nærmest overfuser en for at komme tilbage med et produkt
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. august 2001 - 19:04 #6
Er det en HP Omnibook?
Så SKAL den larme som bare F.....
Har selv en og har undersøgt om det var rigtigt at den skulle larme sådan, og det skulle den.
Avatar billede janne Nybegynder
26. august 2001 - 19:55 #7
Hø, nej ... det er en WebTech 6290
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. august 2001 - 20:00 #8
Nå ok. :)