Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
25. juli 2018 - 13:47 Der er 18 kommentarer

Jeg hader printere

Er jeg den eneste der hader printere? 80% af gangene hvor jeg skal bruge min printer er der problemer med den. Så er den eksempelvis offline, eller også siger den jeg skal lukke et dæksel eller gøre printerhenteren ren - jeg bliver altid i meget dårligt humør, når jeg skal bruge printeren, over alt det besvær der er med den. I dag er problemet at den ikke kan udskrive på fotopapiret. Det kunne den ellers for to dage siden. Der er selvfølgelig sket den ændring at jeg har købt nyt printerpapir af andet mærke - men det burde den da kunne klare? Åbenbart ikke, så nu er jeg nødt til at printe billederne ud på normalt papir. Og har ovenikøbet fået 4 styks af de nyindkøbte fotopapirer bøjet af printeren, der tilsyneladende ikke kunne få ordentligt fat i dem.
Jeg vil egentligt gerne høre om I også har problemer med jeres printere? For jeg føler selv at jeg gør meget for at løse problemerne og forstå dens fejlmeddelelser, men det sker oftere at problemerne går igen med sig selv end at jeg løser dem. Jeg har lige købt ny prisvindende printer for et par måneder siden, så det kan heller ikke være alderen der er noget galt med...
Hilsen Den frustrerede
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 13:51 #1
du har sikkert en billig printer til 400 kr ? :)
en laserjet er til at stole på
Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
25. juli 2018 - 14:02 #2
Husker det ikke som om den var billig :/ det er en DCP-J41200DW
skiftede nemlig min gamle ud fordi der også altid var problemer med den..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:08 #3
Er det primært foto du bruger den til?
Har du været i indstillinger og rettet til fotopapir?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:12 #4
På min HP laser printer kan jeg indstille til flere forskellige tykkelser af papir.
Jeg kan frygte at valsen  ligger for tæt på til at fange papiret:

https://ibb.co/e34468
Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
25. juli 2018 - 14:13 #5
Jeg har også brugt den til at udskrive dokumenter. Men her på det sidste har mest været foto, ja. Og ja, jeg har indstillet papirtypen til "andet glittet". Men skulle måske lige prøve at stille den på inkjet i stedet
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:16 #6
Valgte med vilje for snart 4 år siden en laser, fordi mit printbehov blev mindre. Her er der ikke noget med udtørrede patroner når men endelig skal printe.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:18 #7
#5  Ja har du i oversigen flere muligheder som den jeg har vist, så kan det jo være den kan nuppe papiret på den rette måde.
Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
25. juli 2018 - 14:19 #8
Nej det er smart :) men jeg printer alligevel rimelig ofte, så jeg tror den passer fint til mig på den måde :) Jeg kan se at det nyindkøbte fotopapir vejer det samme som det gamle så tænker ikke der burde være nogle problemer der?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:26 #9
Ja en blækprinter mener jeg også er bedre til foto. Vigtigt er det dog at den kan fange papiret. Har du en indstilling der bruges med pair der er lidt tungere end det du bruger nu? Det er jo ikke sikkert at kalibreringen er ens fra printer til printer.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2018 - 14:32 #10
Enig i, at en Laser printer er det mest stabile. Printer hovederne tørrer ikke ud,
og patronerne holder længe. Her er et eksempel, men der er jo andet at se på.
https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/printere/laserprintere-farve/brother-farve-laserprinter-hl-31
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:37 #11
Læste i manual at når man skal printe et fotoprint ud skulle man lægge to papirer i printeren af samme format. Har du gjort dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:39 #12
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:40 #13
Hov. Ser ud til det er en anden model. Undskyld
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:47 #14
Har du prøvet Brother
BP71 indstilling under papir?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2018 - 14:49 #15
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. juli 2018 - 20:29 #16
Husk foto papir skal i den printer indfører "bagi" !
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2018 - 08:01 #17
#16 Som vist på side 12 i manual??
Se link i #15
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
26. juli 2018 - 10:10 #18
Køb evt. denne her, den har jeg gode erfaringer med
https://www.pricerunner.dk/pl/116-3344985/Printere/Epson-Expression-Home-XP-247-Sammenlign-Priser
eller XP 245 (sort)
Det er en no nonsense printer, der er intet snirklet touch-display, der er kun en indbakke, og den er bagpå så papiret kører lige igennem. Ikke noget med at vælge indbakke. Udprint er næsten gratis, man kan købe kompatible patroner til den til helt ned til 10 kr./stk. Den skriver pænt og hurtigt.