Avatar billede sgamaster Novice
19. juli 2018 - 18:33 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Overspil fra Sony ccd-trv10e pal video 8 til pc m/win 10

kan man få et kabel med usb i den ene end og jackstik i den anden, og kan
jeg overspille direkte- hvis jeg har softwaren??
mvh
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juli 2018 - 21:02 #1
Det vil jeg tvivle på, fordi USB-er til digitale signaler, og jack-stik er til analoge lydsignaler (mikrofon og højttaler)

Men prøv dette link:

https://www.youtube.com/watch?v=HhxctAwnffc
19. juli 2018 - 21:14 #2
HEJ,

Det bedste råd jeg kan give dig er at du læser grundigt  i din brugermanual, for hvis jeg skal svare dig direkte på dit spørgsmål er svaret med høj sandsynlighed et NEJ.

Jeg har et gammelt SONY VIDEO-8 camera (osse PAL uden USB-support) og den eneste måde jeg kan få levende billeder fra kameraet er ved at sende video'en gennem en konverteringsbox  (en DAZZLER ) som har COMPOSITE Video IN og USB-ud og ind i PC'en.  Også  jeg har prøvet andre løsninger (ingen fungerede), og så prøvede jeg den ovennævnte (som fungerer).

Så mit råd er: Læs din bruger manual godt og grundigt igennem. SE om dit Camera supporter USB (hvis ja har dit camera et USB-stik sandsynligvis et mini-A-stik - kan være gemt bag et dæksel  )

Undersøg hvilke udgangsformater dit Camera supporter .  Composite-Video er næsten sikker , Og er dette format det eneste dit camera supporter ER DER INGEN VEJ UDENOM - en konvertering fra COMPOSIT-VIDEO --> USB.

PS: Har du ingen manual kan den downloades fra SONY's hjemmeside (jeg fik min manual derfra.)

Kristian
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2018 - 23:04 #3
Kristian har du prøvet at overføre til en harddisk recorder med brænder drev i gennem scart stikket?
Jeg har med sådan en brugt den til at optage kodede kanaler på mit tv hvor den interne tv optager ikke ville gemme det. Blev det gjort analogt var der ikke nogle problemer da det var en analog kopi.
19. juli 2018 - 23:53 #4
HEJ
att:220661:  Jeg ved det er muligt at overføre et analogt signal fra enten en VHS eller et Camera eller ?  ......  (bare signalet er der).

På mit (æld)-gamle SONY camera er der kun COMP-OUT og SOUND-OUT. (2 ledninger og en fælles stel), så jeg har ikke prøvet med loddekolbe og .....mig bekendt (korriger mig hvis jeg har uret), vil der ske at hvis jeg lodder denne ene ledning (comp-vid)  til f.eks R (  RGB på scarten), vil R+G+B komme der.  Det duer ikke så vidt jeg ved.....

Men bruger jeg dazzleren - kører det om bare ren video !!!  (hehe)

(Desuden ville fruen i huset blive meget, meget muggen  hvis hun opdager at jeg har misbrugt hendes ALTER    Hendes ALTER er ukrænkeligt . (Jf. de 10 bud:  DU må ikke have andre GUder end mig !) ),,,....

KR
Avatar billede sgamaster Novice
20. juli 2018 - 00:16 #5
Tak for alle input- jeg køber straks en dazzler i morgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2018 - 08:42 #6
Ok tak Kristian. Jeg er ikke i tvivl om at dazzleren (eller video grabberen som jeg kalder den) vil virke. Held og lykke med det sgamaster :-)
Avatar billede wanthai Novice
23. juni 2021 - 13:08 #7
Undskyld at jeg nok spørger dumt :-)
Men jeg har også et Sony Digital8 Handycam. Jeg har prøvet med en videograbber fra Logitech, men det har ikke virket indtil nu.
Derfor er mit spørgsmål: er der forskel på en "dazzler" og en "grabber".
Jeg forbinder med et kabel til audio/video porten på kameraet. Er det i en brugbar forbindelse?
23. juni 2021 - 13:53 #8
For at være 100 pct. ærlig. Jeg ved det ikke.

Jeg vil foreslå at du prøver. Hvis din mavefornemmelse siger dette er galt, så lad være.

Prøv at snakke lidt med en forhandler som ved noget om emnet.

Bekalger det noget  afvisende svar, men som sagt jeg ved det ikke (endnu !!) ...