25. juni 2018 - 19:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Apple mail - kan ikke aktivere konti

Hej, Har brug for hjælp til opsætning af mails.
Jeg har fulgt guides, resat password talt med support osv i tre timer. Jeg er ved at blive sindssyg!!

Jeg kan ikke få serverne til at blive aktive, og kan ikke tilgå mails.
Jeg kan sagtens via webmail.
Jeg har prøvet at oprette mailkonti igen...

What to do...

Det er en imac, OS Sierra High (Omend den kun kalder den 10.9.5 og 10.13.X på min anden Imac...

Er der noget jeg overser??
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2018 - 19:40 #1
en lukket port i firewall? eller forkert postnummer? det er jo ikke til at vide, hvad du har prøvet...
Avatar billede INK Ekspert
25. juni 2018 - 19:44 #2
MacOS 10.9.5 lyder som Maverick. Hvorfor tror du, at du har High Sierra ?

Men mail burde virke alligevel. Hvilken konto taler vi om? YouSee, G-mail, Hotmail eller hvad?

Visse konti kan oprettes automatisk, andre kræver manuel opsætning af mailservere m.v.
25. juni 2018 - 20:07 #3
Det har kørt problemfrit men stoppede pludselig med at virke.
HAr prøvet port 995 og 110 uden SSL som foreskrevet hos Yousee.

Det er Apples egen mail - det kører fint via ipad/telefon men ikke få det til at virke på Imacen.

Når jeg prøver at softwareopgradere siger den at det er nyeste version...
Avatar billede INK Ekspert
25. juni 2018 - 20:15 #4
26. juni 2018 - 06:51 #5
Godmorgen,
Ja jeg har forsøgt det.
hmmm. Prøver lige igen senere idag.
Tak for input
Avatar billede sd8220 Seniormester
26. juni 2018 - 10:37 #6
Afhængig af alderen på din maskine er det måske, måske ikke nogen god idé at opgradere den til 10.13.

Med det sagt så er mail-opsætninger nogle gange noget roderi.

Hvad skriver mail til dig, hvis du prøver at åbne vinduet »Hjælp til forbindelse«, som findes i menuen »Vindue«?
26. juni 2018 - 14:29 #7
Den skriver at det ikke er sikkert at der kan opnået forbindelse til port 110 og 995 som er dem Yousee skriver skal bruges.
Alle lamper er røde!
Avatar billede INK Ekspert
26. juni 2018 - 15:25 #8
I Apples mailprogram bruger jeg 995 som indg. server og med TLS/SSL
og port 587 som udg. server med TLS/SSL.
Indg. server er pop3.mail.dk og udg. server er asmtp.mail.dk
Det virker fint.
Har du brugernavn og kodeord korrekt?
Avatar billede sd8220 Seniormester
26. juni 2018 - 15:30 #9
Husk, at dit brugernavn formodentlig er dit 12-cifrede kundenummer.
Avatar billede INK Ekspert
26. juni 2018 - 15:34 #10
#9 Det var det vist tidligere. Jeg anvender i dag min mailadresse som brugernavn.
26. juni 2018 - 16:49 #11
Tak det prøver jeg lige
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2018 - 17:12 #12
husk lige, at tdc (dem, der har mail.dk) ikke gider opdatere, så de kan KUN pop3 konti - imap er udelukket.
26. juni 2018 - 20:51 #13
Nå noget lort.
Jeg kan simpelthen ikke få den til at makke ret.
Nu prøvede jeg at slette mailkontoen for at starte forfra og nu er alle mine mails væk..
Er der nogen der kan hjælpe?????

Jeg kan stadig ikke forbinde mailen så det virker.
jeg har 10 gange forsøgt at følge guiden fra yousee, skiftet porte som beskrevet, checket pop3, Skiftet SSL osv.
Den bliver ved med at skrive at der er forbindelse til internettet, og mailen virker fint via Iphone/Ipad, men ikke via min imac.

Er der nogen der kan hjælpe evt. via teamviewer mod betaling eller andet.
Er VIRKELIGT træt af det!!
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2018 - 21:14 #14
Pop3 konti er jo, at når noget er hentet til en (iPhone) så er den væk fra server, og hentes derfor ikke på mac.
Når du sletter konto, så er mail på den væk, server har ikke en kopi.
Den bedste løsning er at skrive rundt til nødvendige, at du flytter mail til noget nyere med imap understøttelse, fx Gmail, Yahoo, outlook (tidligere Hotmail) eller lignende.
Avatar billede INK Ekspert
26. juni 2018 - 21:45 #15
Mine mailklienter på iPhone, iPad, PC og Mac er sat op til ikke at slette på serveren. Mail bevares derfor for download på alle enheder. Det har fordele og ulemper.
Selvfølgelig kan mailprogrammet bringes til at virke. Prøv igen indstillinger i #8.
26. juni 2018 - 22:05 #16
Tak ink.
Jeg har en del liggende på webmail.
De kommer naturligvis tilbage :)

Jeg kan ikke få det til at virke selv med alt i #8 dobbelttestet.
Forsøgte at oprette mailkontoen igen på min anden mac og det vil heller ikke køre der!
Må prøve yousee igen imorgen.
Du har vel ikke lyst til at prøve via fx teamviewer?
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2018 - 20:18 #17
Har du prøvet dette program for opsætning af mail på Mac?
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport
27. juni 2018 - 21:56 #18
Har faktisk fået det løst efter 3! Opkald til yousee.
Det viste sig de havde sendt et forkert password 👊🏻

Tak for alle input!