Avatar billede zane Nybegynder
21. januar 2000 - 12:40 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

sadosound.com

Hey, jeg vover pelsen og beder om god saglig og konstruktiv kritik til den officielle sadosound side.

http://www.sadosound.com

~zane~
Avatar billede bromer Nybegynder
21. januar 2000 - 12:57 #1
Hejsa

Jeg synes ikke, at den er særlig god.

Sådan som jeg ser den er den opbygget med framet der deler siden vandret i 2 lige store stykker. Det er ikke særlig pænt. Faktisk skaber det en masse unødvendig forviring.

TOP FRAME:
Hmm selve indholdet er da ok, men det liger at der er omkring 5000 pixel vandret. Altså man kan kun se omkring 50% af siden og så skal man scrolle for at se resten, sucks. Indholdet af de andre sider er faktisk ok, men igen er det irretende at skulle scrolle vandret.

BOTTOM FRAME:
Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor den skal være der. Det er ikke særlig pænt, men det ville nok være lidt bedre hvis man ikke skulle scrolle så den faldt naturligt ind i resten af siden..

Håber du kan bruge mine kommentarer til noget.

- Rune

Avatar billede bromer Nybegynder
21. januar 2000 - 13:00 #2
Hvor ligger siden på din server og ikke på www.sadosound.com?
Avatar billede zane Nybegynder
21. januar 2000 - 13:11 #3
Jeg aner ikke hvad du mener, med vandret scrolling, med mindre du kører i opløsning under 8*6.

Det kan dog være at der muligvis er et problem med NS.
Men det er vi ligeglade med.

Den ligger på min server fordi den ikke er offentliggjort endnu.

~zane~
Avatar billede zane Nybegynder
21. januar 2000 - 13:12 #4
ALLE>>>> I øvrigt er siden kun optimeret til IE4+
Og det bliver den ved med at være!

~zane~
Avatar billede fcs Novice
21. januar 2000 - 13:18 #5
Umiddelbart ser det fint ud hos mig. Designet synes jeg dog er lidt for mørkt, hvilket gør at noget af teksten bliver svær at læse (specielt kalenderen). Jeg har ingen ide om hvad for en type musik bandet spiller, men det lader til at det er noget dystert noget ud fra designet. Dette er dog ikke afspejlet i meta-tags'ne, som kun siger: "live,music,rock,blues,concert,musik" Det kan ihvertfald ændres med fordel!

Der står ikke noget i kalenderen om koncerter i år 2000, al info er om 1999. Grafikken i venstre øverste hjørne i hovedvinduet har en anden grå baggrundsfarve end selve siden, hvilket ikke er så pænt.

Ellers en udemærket side. Det ville også være rart, at der bliver gjort opmærksom på hvilket format musikken man kan downloade, ligger i (mp3, eller....), da man ikke kan se det umiddelbart.

En side med potentiale, som måske bare lige mangler det sidste!
Avatar billede fcs Novice
21. januar 2000 - 13:19 #6
Det lader dog til at serveren siden ligger på er meget langsom. Det glemte jeg at sige.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
21. januar 2000 - 13:34 #7
Hejsa..

En lille kommmentar herfra.. Denne side er ret pænt opbygget. Farvevalget er godt, og ikke frustrerende at se på. Jeg kan også godt lide opbygningen/kombinationen af dine frames og indhold deraf.

Og så til de småjusteringer jeg synes der skal til:
1) I din lyd sektion kna man vælge at høre tre sange.. Skift skrifttype/billede hertil. man kan næsten ikke læse disse sangtitler hvis man kører en habil opløsning..
2) Skift farven i din kalender: den mørkeblå farve ser forkert ud til resten af sidens farvevalg. Derudover skal man anstrenge sig for at læse den... En ide vil da også være at centrere denne kalender idet den således passer mere ind i resten af siderne opbygning.
3) Der er på een af siderne et lille gif af en person(forsanger, tror jeg), der skal blinke.. Dette ellers meget kreative blink ser mere ud som om han får trykket hovedet ind... men det er i småtings-afdelingen..

karakter 9/10

joker
Avatar billede bromer Nybegynder
21. januar 2000 - 13:42 #8
Hejsa

ja det er et problem er med NC. Nu har jeg lige set den i IE og det er meget bedre.
Avatar billede theartist Nybegynder
21. januar 2000 - 13:42 #9
klassisk eksempel på en side der ser håbløs ud i netscape men perfekt i Explorer. Oplevelsen af siden afhænger af hvilken browser der ser den. Jeg må sige at den er ganske pæn ikke revolutionerende, men heller ikke klassisk kedelig. Nu ved jeg godt at du går højt op i ikke at programmere til Netscape, men hvis dette var resultatet, så ville jeg lave et lille betingelsescript i javascript, der sendte netscapebrugere hen til en side, hvor de kunne få besked om at det ikke er optimeret til netscape, og hvis de vil have den fulde fornøjelse af sitet, så skulle de downloade explorer + et link til microsofts downloadside. Bortset fra det kan jeg kune give "fcs" ret i at siden ikke kommunikerer bandet særligt godt, og muligvis skulle du sætte dig ned og overveje noget indhold og lave design efter det, frem for at lave et design og derefter fylde inhold på, som siden bærer præg af at du har gjort.

Når det er sagt skal det dog siges at siden er så "pænt opbygget" at man uden problemer kan fylde indhold på uden at ødelægge noget design, så der må man sige at den er "large".

--:TheArtist:--
Avatar billede zane Nybegynder
21. januar 2000 - 15:10 #10
fcs>> Det er rigtigt med 1999/2000 problematikken, det hænger sammen med at bandet pt. ikke har nogle jobs i 2000, og ikke regner med at få det før om et par mdr. da de for tiden øver, og snart skal i studie igen.
Grafikken i hjørnet er lidt et mysterium, for det er lavet med websafes, så enten er fordi jeg har lavet det i 24-bit, ellers er det en Photoshop ting.

Joker73arb>>> hvis du tænker på grafikken ved musiknumrene,er det vel en smule underordnet, da der kommer en forklarende tekst ved click. Men det kunne da være at jeg skulle lave den på mouseover i stedet.
Det er bassisten der blinker, det er bare en lille 2 min. practical joke.

theartist>>> Ja det vil jeg gøre (NS-script), og vi har sandelig overvejet indholdet først.

alle>>> Foreløbig tak for ros og kritik.

~zane~
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2000 - 17:18 #11
Design: En anderledes flot Site må jeg nok sige. Farverne passer godt sammen. Kan se både i IE 4 og 5. Kun frontpage kan ses i Opera. Der er dog et lille men syntes jeg. I forbindelse med shoppen kan det være svært at se det markerede, såfremt man ønsker at kopiere evt. bestilling over i en mail.

Navigation: Frontpage var meget langsomt, ellers gik det rimeligt kvikt. Der er dog problemer med at loade Sound siden. Her for jeg kun en hvid stribe hen over skærmen, og så sker der ikke mere.

Andre bemærkninger: Det er ikke særlig smart, at navigationbaren forsvinder op under top Frame, når man scoller ned ad siden. Der kunne evt. placeres en navigationsbar i top Frame.

Booking information blot en e-mail, jeg havde forventet en infoSide omkring booking.

Shoppen virker amatøragtigt, med mailbestiling. Hvad med en bestillingsformular eller lille shopcard?

Karakter 11 på 13 :o)

P.s. Dine Sites er åbenbart meget tunge. næsten hver gang jeg besøger dem, går min PC'er ned. På andre tilsvarende sider har jeg ingen problemer. Jeg har på fornemmelse, at det er dette omkring musik, der er problemet. Du må starter den for tidlig i forhold til andre websnedkere. Jeg formoder, at der skulle komme musik, når man går ind på the sound?

Jeg havde nemlig 2 gange frysning af skærm inden det lykkedes mig, at komme med dette svar :o( . Der er ingen problemer, når jeg bruger en PC'er med 64 MB Ram og en pentium MMX 233 MZH som minimum. Min egen pentium 133 MZH med 32MB ram (2MB ram til skærm) kan som skrevet ikke klare dit arbejde uden problemer.
Avatar billede zane Nybegynder
21. januar 2000 - 18:40 #12
Sound siden var lidt nede i eftermiddags, men den kører igen.
Men nej, der er (endnu) ingen bgsound på siden, men det kommer (tror jeg).

Mailform og shopform, kommer.

Jeg tror måske at det er serveren som er langsom.

~zane~
Avatar billede fcs Novice
01. februar 2000 - 15:29 #13
Bliver der snart delt point ud eller hvad ;-) ?
Avatar billede zane Nybegynder
01. februar 2000 - 18:11 #14
Ja ja, jeg håbede jo på at der kom lidt mere respons.

Men tak for kommentarene, jeg regner iøvrigt med at vi laver tour-plan og shop i ASP inden alt for længe.

~zane~