Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 13:22 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

ikke mere plads

Hej Jeg er kommet i bekneb med plads på min computer. jeg har et drev BOOT(c) på 117GB hvor windows 10 ligger på. Så er der et drev DATA (d) på 871 GB. Og et drev der hedder RECOVER (e) på 60 GB og en LOKAL DISK (g) på 500 MB. Det er ikke nogle drev jeg selv har oprettet men noget computeren selv har administreret da jeg startede den op 1. gang. Nu kommer den ud med jævne mellemrum og fortæller at LOKAL DISK (g) på 500 MG er ved at løbe tør for plads. Hvordan pokker får jeg mere plads at arbejde med???? DATA (d) drevet er temlig stort 871 GB og der er næsten ikke brugt noget af lageret der. Det irriterer mig da at computere ikke har valgt det største drev til lokal disk i stedet for, så hvordan fikser jeg lige det
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juni 2018 - 13:52 #1
Jeg vil tro af du kan flytte indholdet fra G-drevet og på D-drevet.

Åbn G-drev>klik på Rediger>Marker alt>kopier>klik på D-drev>klip på sæt ind.
Nu skulle alt indholdet gerne kopieres fra G til D.

Det er med forbehold vil jeg understrege.
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 13:58 #2
hvis jeg åbner G-drevet er mappen tom, men i denne computer er G-drevet næsten helt rød
Avatar billede klaudi Ekspert
10. juni 2018 - 14:04 #3
How to disable the low disk space warning messages

To disable these balloon messages follow the steps below:

1. Open the Registry Editor by clicking on Start -> Run and running REGEDIT.

2. Navigate to the following location:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

3. Right-click in the blank area of the right-hand pane of the Registry Editor and create a new DWORD Value by selecting New -> DWORD Value.

4. Name this new DWORD Value NoLowDiskSpaceChecks

5. Double-click on the new DWORD value and assign it a value of 1.

6. Close the Registry Editor and restart the computer.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/555622/how-to-remove-the-low-disk-space-warning

En anden mulighed er at skjule drevet i Diskhåndtering!
Højreklik på START og vælg Diskhåndtering
Højreklik på G og vælg Skift drevbogstav og sti
Vælg Fjern
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2018 - 14:15 #4
Når du går i diskhåndtering, hvilken betegnelse har så g drevet? Er det et der skal være til rådighed for systemet?
Du kunne evt prøve at køre en disk oprydning på computeren hvor den også rydder op i systemfiler der ikke skal bruges mere.
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:17 #5
inden jeg forsøger med klaudis forslag er jeg lige nød til at få en forklaring på hvad det er der bliver gemt på lokaldisk G.
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:25 #6
Der er ikke noget at rydde op på g-drevet der står 0 ved. Uner diskhåndtering drev g står der 500 MB NTFS i orden (OEM partion)
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 14:26 #7
Prøv at trykke på Windows Tasten + X Taste samtidig og vælg Diskhåndtering
Ved Disk 0 har du så noget der ligner dette.
Dit G: Drev er sikkert et genoprettelsesdrev! Og Hvis du vil bruge den mulighed må du ikke flytte dets indhold Men du kan dissable det

https://ibb.co/dYKBtT
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:33 #8
Under disk 0 ligger Data drevet D og Recovery drevet E og under disk 1 ligger Boot C og det f.... drev G der driller
Avatar billede klaudi Ekspert
10. juni 2018 - 14:36 #9
Jeg har skjult mit
Her er et billede af indhold
https://ibb.co/k9SmSo
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 14:39 #10
Så er der byttet om på drevene så den starter op på Disk 1 Hvor styresystemet Ligger under Bogstav C: Det er blot BIOS rækkefølgen så betragter du blot din Disk1 som om det er disk 0
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:39 #11
Og det har så ikke nogen indflydelse på hvis man gemmer billeder , musik, film mm. på sin computer hvis man skjuler den?????
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:44 #12
øhhh poko1 er der noget jeg skal bytte rundt på eller kan jeg bare skjule g drevet ude at der sker noget ved det
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 14:45 #13
Det er jo ikke meningen at du skal gemme noget overhovedet på det drev det er til genoprettelse af din Pc: Hvis noget skulle gå galt jeg personlig fjerner det det er efter min mening ikke til nogen nytte!
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:48 #14
Er det alle de genoprettelses tidspunkter computeren selv laver der bliver lagret på det drev poko1
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 14:48 #15
Det med rækkefølgen syntes jeg bare du skal lade være. det kører jo ellers som det skal. Det eneste du ikke må røre er C: Drevet og EFI Partitionen.
P.S. Ville dog gerne se et billede af din Diskhåndtering.
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:51 #16
poko1 hvordan er det lige jeg tager et billede af det og lægger det op
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2018 - 14:52 #17
Hvis du går i start - indstillinger - system - lager - rediger hvor nyt indhold gemmes.
Er der noget her der "peger" på dit g drev?
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 14:54 #18
220661 nej alt peger på c drevet
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2018 - 15:01 #19
#18 ok tak
#16 Du kan bruge klippeværktøj og gemme et vinduesklip af diskhåndteringen.
Dette billedekan uploades her https://da.imgbb.com/
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 15:09 #20
Jeg kan ikke finde ud af det med klippeværktøjet
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 15:13 #21
Når du har brugt Klippe Værktøjet Skal du bruge Gem som
https://ibb.co/d0hBSo
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 15:15 #22
jamen hvor ligger klippeværktøjet i diskhåndtering
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 15:15 #23
Jeg har set mange bruge deres Mobilkamera til at lave et billede og derpå uploade det!
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 15:18 #24
Det kommer fuldkommen an på om du kører Classic Shell eller Tablettilstand men den ligger under Windows System 32 og her er navnet SnippingTool
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 15:22 #25
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 15:25 #26
Nu har jeg oploadet et billede af min diskhåndtering
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 15:37 #27
Nej i hvert fald ikke her Du skal starte Upload på nedenstående link Så får du muligheden for at finde billedet Når du så har valgt billedet trykker du på Upload og når den er færdig trykker du på Kopier og tillader nu er denklar til at sættes ind med højreklik og sæt ind!
https://imgbb.com/
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 15:40 #28
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 15:49 #29
Du kan jo altid gå tilbage Så højreklik på G: Drevet og vælg drevbogstav og Sti Tryk på fjern
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 15:55 #30
Skal jeg gå ind under denne computer i stifinder og så højreklik på g drevet og sige fjern
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 15:58 #31
Nej det skal gøres fra Diskhåndtering
https://ibb.co/dYKBtT
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 16:01 #32
Når jeg forsøger at højreklikke på g drevet i diskhåndtering kommer der kun en mulighed frem der hedder hjælp
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 16:06 #33
Hvis det har et drevbogstav skal der være en mulighed Ellers skal vi en tur igennem Kommandoprompten
Avatar billede oldemor Mester
10. juni 2018 - 16:23 #34
Jeg har fået deaktiveret boblen som siger at disk g er ved at være fuld. Så det er det jeg gør i første omgang. takker mange gange for tålmodigheden og hjælpen
Avatar billede jk45 Forsker
10. juni 2018 - 16:24 #35
Måske det klogeste ville være ikke at fjerne noget som helst. Der laves ikke partitioner af systemet for sjov skyld og hvis der lige pludselig bliver fjernet noget som rent faktisk er vigtigt i en recovery situation. Den bruges i forbindelse med opdateringer. Fjern i stedet drev bogstavet så driller den og forstyrrer den ikke mere
https://borncity.com/win/2018/05/02/windows-10-v1803-update-creates-a-new-oem-partition/
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2018 - 16:42 #36
#35 jeg har fjernet dem helt siden Windows 8 uden problemer! Og jeg fjerner dem helt og udvider Disken. Har aldrig haft problemer
https://ibb.co/fZRrA8