Avatar billede clausbach1 Juniormester
06. juni 2018 - 19:06 Der er 3 kommentarer

Trådløst tastatur bliver forstyrret

Hej,

Jeg har købt et fikst lille tastatur - Dacota Platinum inkl. mus. Der er en lille USB modtaget med. Musen fungere fint, men tastaturet virker kun on/off. Har skiftet batterier. Det ser ud som der er noget der forstyrrer kommunikationen, og der ikke mulighed for at ændre frekvens på tastaturet. Hvad gør man så ?

Computer er Lenovo T450 med Windows 10.

Vh Claus
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2018 - 19:10 #1
den har "2,4 Ghz trådløs modtager" så prøv at skifte dit wifi til 5hz båndet (kræver, at alle dine enheder kan .ac)
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. juni 2018 - 10:42 #2
Og sluk din microbølgeovn, hvis den står og laver popcorn i nærheden ;-)
Avatar billede clausbach1 Juniormester
07. juni 2018 - 12:13 #3
Nu er mit kontor desværre ikke så luksuriøst indrettet :-(, men der er højtalere, printer, harddiske, mobiltelefoner, cykelcomputer ..... jeg tror faktisk at tippet med at skifte det trådløs net til 5 hz hjalp, dog uden helt at afhjælpe - jeg undre mig også lidt over at der på tastaturet står det har en rækkevidde på 12 meter - forudsætningen må så være at der ikke er nogen moderne dimser i nærheden, for en hver dims med respekt for sig selv har vel efterhånden en eller anden BT funktion. Findes der nogen måde man kan scanne hvilke dimser der sender på de forskellige frekvenser ?