Avatar billede Bo Hansen Praktikant
17. maj 2018 - 12:51 Der er 3 kommentarer

Starte Excel, Word fra runtime version af MS-Access 2010

Hej
Burde det ikke være muligt at starte Excel og Word op inde fra MS-Access 2010  runtime versionen? Når jeg forsøger får jeg følgende fejl:
"Udførelsen af dette dette program er standset pga. kørselsfejl
Programmet kan ikke fortsætte og vil blive lukket"

Vores installation er en Citrix installation, der kører Windows 7 og anvender Microsoft Office 2010.

Hvis man anvender den "rigtige" Access 2010, så er der ingen problemer.

Hilsen

Bo Hansen
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2018 - 13:17 #1
det er ikke sikkert.
det kan være at der er variabler der skal initialiseres før der kan startes op
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2018 - 13:39 #2
Dont have a runtime version of access installed so cant be 100% sure, but using the command line parameter /Startup I can confirm that I can Automate Excel.

So I'm guessing that if your having problems then its Citrix.

You could confirm that by either using /startup option or installing runtime version on a PC then run your Access app locally
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2018 - 17:59 #3
a bit of input might help