Avatar billede Jakob Praktikant
15. maj 2018 - 18:11 Der er 2 kommentarer

Outlook vba kodning gem vedhæftet fil automatisk når der kommer ny mail

Hej

Jeg vil gerne have en vba der bliver trigget hver gang en mail kommer ind i en bestemt outlook folder (ikke indbakken, men en nyoprettet folder "Automatic").

Den skal tage alle vedhæftede filer i mailen og gemme den på mit drev (f.eks. C:\)

Det er vigtigt at den bliver trigget automatisk hver gang en ny mail kommer ind i denne bestemte folder (+/l med bestemte ord i emnetekst)

Jeg har forsøgt mig på youtube og google men hver gang finder jeg ellers udmærkede videoer men de er enten ikke fuldautomatiske eller de henviser alle til min 'default' indbakken, hvilket ikke er godt.

Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2018 - 23:55 #1
det er meget vanskeligt, da det er en kæmpe sikkerhedrisiko. det ville jo give virus adgang til at save sig selv på disken, og eksekvere kode!
Avatar billede micaud Mester
03. november 2019 - 20:00 #2
Hej.

Dette virker for mig, men det tager bare alle vedhæftede filer og gemmer, når de kommer ind (husk at ændre stien):

Public Sub SaveAttachmentsToDisk(MItem As Outlook.MailItem)
Dim oAttachment As Outlook.Attachment
Dim sSaveFolder As String
sSaveFolder = "C:\Users\"din egen sti"\Documents\Overvågning\"
For Each oAttachment In MItem.Attachments
oAttachment.SaveAsFile sSaveFolder & oAttachment.DisplayName
Next
End Sub