Avatar billede Marc Jensen Juniormester
11. maj 2018 - 21:39 Der er 5 kommentarer

MSI FOR VARM?

hej. min MSI GP72MVR Leopard Pro GTX 1060. bliver varm når jeg spiller
cpu ca 90 grader og gpu omkring 70. laptoppen er 2 måneder gammel. er det for varmt?. hvis ja hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2018 - 23:10 #1
det er for varmt. den smelter jo cpu, og vil efter længere brug begynde at reboote og crashe i spil.

det er nok lige lovlig vovet byg.

2 mdr gammel ?
jeg ville bytte den til en anden, med denne begrundelse.
det kommer ikke til at holde i længden.
Avatar billede puren Ekspert
11. maj 2018 - 23:19 #2
sidwave: den begrundelse holder jo ikke i retten.
Avatar billede Marc Jensen Juniormester
11. maj 2018 - 23:36 #3
jeg er meget i tvivel om det er meningen, da både min kæreste og jeg har samme pc
og begge gør det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2018 - 06:41 #4
Har hoppet af dit forrige spørgsmål da det ca omhandler dette problem.
90 grader er i mine øjne for varmt. Det er her at hardware begynder at tage skade af varmen. Forstår at denne pc har en knap man kan trykke på for at den skal blæse mere/mindre.
Når i gamer skal du køre hastighed op til max for at tjekke om den stadig kører varm.
Når en bærbar bruges skal den generelt altid bruges på et hårdt underlag så den kan få luft til kølesystem.
Denne her har måske indtag i siderne, men alligevel  bør den stå på hårdt underlag. Man kan på nogle bærbare afhjælpe varmeproblem med en cooling pad man sætter den på for at få et større tryk på blæse systemet. Det kan virke i mere eller mindre grad alt efter hvordan pc er konstrueret.
Det er desværre de færreste af gamer bærbare der kan frasige sig i at køre varme. Den kompakte konstruktion er altid et problem for en laptop med god hardware i.
Og nej med mindre der er en fejl på kølepasta så får du ikke noget ud af at sende den til reparation. Og har du brugt den i 2 måneder uden at gøre opmærksomhed på det før så vil du få meget svært ved at bytte den. Det tror jeg næppe de vil gøre.
Avatar billede puren Ekspert
13. maj 2018 - 10:32 #5
der er 2 muligheder

1: få den solgt på DBA og send aben videre
2: håb på at den brænder sig selv af og du kan få dine penge tilbage

med andre ord DU har klokket i det og ikke gjort dit forarbejde og ydeliger har du ikke klaget over det inde for de første par dage.

så nyd dit fejl køb. og ja det er måske hårde ord men de er ærlige