Avatar billede Sara9 Juniormester
02. maj 2018 - 13:06 Der er 4 kommentarer

Liste vha. VBA

Hej
Jeg har et excel ark med 12 kolonner og 18288 rækker.
I kolonne H er der et par celler der er tomme. Jeg skal nu få lavet en liste vha. en sub/funktion med de tomme celler, hvor flere oplysninger fra den tomme celles række også står.

Håber det er forklaret forståeligt :)
Avatar billede kim1a Ekspert
02. maj 2018 - 14:52 #1
Kan et filter ikke sortere på kun de blanke?
Avatar billede Sara9 Juniormester
02. maj 2018 - 15:08 #2
Har intet forstand på VBA, men opgaven lyder således:

Studiechefen vil gerne have en liste over PROGRAM_CODE’er der mangler
Studienævnstilknytning. Du skal derfor lave en sub/funktion det laver en liste over PROGRAM_CODE’er hvor STUDYBOARD_ID er blankt. Listen skal indeholde PROGRAM_CODE, FACULTY_ID og PROGRAM_TYPE_LETTER.
Liste skal kun indeholde unikke linjer.
Avatar billede kim1a Ekspert
02. maj 2018 - 17:04 #3
Hvor kommer alle disse opgaver fra. Jeg har set indtil flere af den slags. Går du på et studie? Er det en test et sted?

Hvis du ikke har forstand på VBA hvorfor skal du så lave den?
Avatar billede Sara9 Juniormester
02. maj 2018 - 17:44 #4
Ja det er en opgave vi har fået for :)