Avatar billede Jønne Praktikant
01. maj 2018 - 00:48 Der er 4 kommentarer

Absolut Reference.

Mit problem er at A1 skal være grøn eller rød ud fra Værdien i A2 og A3. Det har jeg gjort med betinget formatering. Hvis A2 og A3 har samme værdi skal A1 være grøn. Og ikke samme værdi rød. Det virker fint indtil jeg skal tilføje ny data  som jeg vil gøre på den måde at jeg indsætter en ny række mellem række 1 og række 2. I denne nye række indsætter jeg min nye data. Nu dur det så ikke mere fordi det er A3 og A4 der bliver sammenlignet. Jeg synes jeg har prøvet alt med Absolut / Relativ reference i reglerne for betinget formatering, men uden held.  Jeg ønsker altid mine nyeste data i række 2 og gamle data gemt som en slags historik i række 3 og opefter. Derfor gør jeg det på denne måde.
Jeg håber det giver mening og at nogen kan give mig et tip til at komme videre.
Mvh Jønne
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. maj 2018 - 06:48 #1
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. maj 2018 - 06:52 #2
Avatar billede ebea Ekspert
01. maj 2018 - 08:01 #3
Prøv, når du har kopieret din række, og så højreklikke ud for A2 (hvor du skal indsætte den kopierede række), og vælg "indsæt special" og derefter vælg "Flet Betinget Formatering", og indsæt rækken.
Så burde din formatering stadig virke!
Avatar billede Nikolaj Forsker
02. maj 2018 - 07:43 #4
Hvis du markere hele kolonne A og så derefter i betinget formatering, så virker formateringer stadig lige meget hvor du sætter rækken ind