Avatar billede everyday Nybegynder
26. august 2001 - 11:55 Der er 10 kommentarer og
7 løsninger

DVD TIL DIVX

Vil i ikke skrive hvilkene programmer jeg skal bruge til at lave Divx film.
Avatar billede makse Nybegynder
26. august 2001 - 11:59 #1
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
26. august 2001 - 12:04 #3
lytter med.....
Avatar billede bobbedude Nybegynder
26. august 2001 - 12:58 #4
Avatar billede xero Nybegynder
26. august 2001 - 13:01 #5
Brug easydivx... Hent det på http://dvd.box.sk
Avatar billede pennywise Nybegynder
26. august 2001 - 14:35 #6
www.divx.com

skulle der være noget...

Avatar billede simonvalter Praktikant
26. august 2001 - 16:44 #7
du skal bruge Nandub til at lave sbc rips .. læs denne guide http://www.bangkokatnight.com/cgi/sbc_main.htm

det er sådan officielle divx rls\'es bliver lavet

du får 100 % den bedste kvalitet på mindst mb
Avatar billede qub Nybegynder
27. august 2001 - 10:08 #8
Der er flere måder, nogen lettere end andre. Du skal selvfølgelig kopiere filmen fra skiven førts, jeg anbefaler SmartRipper.
Den lette: brug FlaskMPEG med DivX4 codec.
Den svære: Brug DVD2AVI som frameserver over i VirtualDub, også med DivX4 codec.

jeg vil ikke anbefale DivX3/Nandub SBC, da det er meget svært at få til at være ligeså godt som DivX4. Det kræver også en del mere computerkraft.

læs dybdegående guides på: go.to/doom9
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. august 2001 - 12:23 #9
her er oxo lidt regler du burde følge
det er til officielle divx rlses men de fleste regler passer fint til de fleste rips
http://www.strikeboard.dk/tdx_rules_2001.txt
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. august 2001 - 12:40 #10
og så mener jeg ikke at nandub sbc er svært at få lige så godt som med de andre .. hvis du følger guiden vil du helt sikkert få et godt resultat ..
det er ikke for ingenting at store grupper bruger den teknik.
divx4 er heller ikke et accepteret codex endnu hvis du tænker på at gøre dit rip public ...
og så er flask nok også den dårligste måde at rippe på .. filmen kommer til at fylde alt for meget hvis du vil have en god kvalitet ..

men den nemmeste måde at lave divx på med ok kvalitet er programmet fair use .. du behøver ikke at tænke selv her ..
http://www.doom9.org/Soft21/Files/Encoders/FairUse_0.30_Beta.zip
du sætter bare dvd i og trykker next > next .. vælger størrelse .. og aspect ratio .. og hvormange passes du vil køre ..
jeg har fået et godt resultat med 6 passes

og så venter man bare :)
Avatar billede qub Nybegynder
27. august 2001 - 16:02 #11
hvilke regler....der er da ikke nogen der skal bestemme hvordan jeg skal rippe.....

vi kan vel blive enige om at der er alt for mange optioner i SBC...ihvertfald for en nybegynder...

hvor svært kan det være at indstallere et nyt codec?

men Flask er stadig den nemmeste måde. Der er jo ikke lyd i FairUse.
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. august 2001 - 16:41 #12
nej det er rigtigt.. fairuse ripper kun ac3 og det fylder for meget men det er nu nemt at lave det til mp3 feks med azid ..
man kan nu bruge ac3 .. jeg rippede bænken
90 min 8 passes med 256kb ac3 lyd på 699 mb .. og billedet var perfekt

og der er selvfølgelig ingen der siger hvordan du skal rippe .. men vil du lave officielle rls\'es .. feks for en rls group så skal du følge visse regler

men scb er nu ikke særlig svært .. guiden er svær at tage fejl af hvorimod jeg oxo selv startede med flask og havede mange problemer.. pga dårlige guides
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 11:51 #13
www.divxit.dk kig under artikler
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
08. september 2001 - 03:36 #14
når jeg ripper bruger jeg:
smartripper eller dvddecrypter til at decrypte vobfilerne..
aMpeg2Avi Gui v.155 til at komprimere filme til divX..
Px3\'s ac3wave til at få lavet wav filer..
til sidst bruger jeg Virtual Dub til at få sat lyden sammen med filmen...

de fleste af programmerne kan vist nok findes på www.divx-digest.com eller også kan du søge på google...
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
13. september 2001 - 10:24 #15
Du skal bruge FlaskMpeg 0.594.

Skriv hvis du får problemer. atssil@sonofon.dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. oktober 2001 - 20:54 #16
takker ;)
Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2001 - 22:08 #17
Takker for points :)