Avatar billede saco Novice
25. marts 2018 - 14:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af SUM.HVIS og LOPSLAG SAMMEN!

Hej
Jeg sidder og er ved at lave et system der skal kunne finde alle felter med ordet "TEST", og vende tilbage med  en numerisk værdi som er defineret i en række ved siden af.

jeg har lavet den således at jeg i feltet ovenover indtaster hvad der skal søges efter, men vil egentlig gerne at den del "indbygget" i kodningen.

=LOPSLAG(D74;B10:E60;4;)

Derudover finder den kun den første værdi og gengiver denne, jeg vil gerne hvis den kunne finde alle værdierne (under navnet "TEST") og summe dem.

håber i kan hjælpe mig.

Mange hilsner A
Avatar billede saco Novice
25. marts 2018 - 14:35 #1
"en numerisk værdi som er defineret i en række ved siden af." mener selvfølgelig i en celle ved siden af, i dette tilfælde i række 4.
Avatar billede saco Novice
25. marts 2018 - 15:08 #2
Løsningen var såresimpel ;)

=SUM.HVIS(B10:B51;"*"&I65&"*";E10:E51)

kan man give sig selv point ;)
Avatar billede støberen Novice
13. september 2018 - 09:42 #3
Kan du gøre det lidt mere udførligt. Jeg har et varenummer, hvor Excel skal finde alle varelinjer i et andet ark og returnere summen af disse linjer. Som det er nu, returnerer excel kun med den først fundne.