Avatar billede Charlotte Praktikant
15. marts 2018 - 13:28 Der er 4 kommentarer

Min skærm begyndte at flimre, efter jeg fik den tilbage fra reparation

Jeg købte en ny MacBook Pro i december 2017, som havde problemer med at overføre mine kontakter fra programmet "kontakter" til programmet "beskeder". Samtidig skiftede skærmen løbende mellem kolde og varme farver (som om jeg night shift blev slået til og fra hele tiden).
Herudover kunne min computer til tider summe og kører meget langsomt, til trods for at arbejdede i resourcekrævende programmer.
Da jeg opdaterede styresystemet til 10.13.3 i februar, gik det hele ned og min computer endte med ikke at ville tænde.
Jeg fik den til reparation, men efter et par dage, da jeg igen opdaterede styresystemet, begyndte den at køre langsomt og summe igen.
Det endte med, at jeg måtte geninstallerer styresystemet, for det havde de ikke gjort, der hvor de reparerede den.

Mit problem er, at efter jeg fik min computer tilbage fra reparation, er min skærm begyndt at flimre i bunden. Det forekommer ikke hele tiden, men ind i mellem. Jeg er selvfølgelig lidt bange for, at der er noget helt grundlæggende galt med min computer, og at på et tidspunkt går ned igen.
Er der nogen, der ved noget eller har nogle forslag til, hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2018 - 13:36 #1
der er hardware fejl
den skal til doktor
Avatar billede milter Ekspert
15. marts 2018 - 13:40 #2
Du skal igen tage kontakt til det firma, du har købt den af. Der er stadig garanti på den, og det er den eneste vej, du skal gå.

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/reklamationsret-10-vigtige-regler

https://www.juf.dk/reklamationsret-garanti/
Avatar billede milter Ekspert
15. marts 2018 - 13:43 #3
Og så skulle jeg måske have brugt ordet "reklamationsret" i stedet for "garanti"  :-)
Avatar billede Charlotte Praktikant
15. marts 2018 - 13:48 #4
Tak skal I have for hurtigt svar :)
Jeg vil egentlig helst undgå at gå derned igen, for det var ikke så rart sidste gang.
De fortalte mig, at de havde skiftet bundkortet (som vist er det samme som Logic Board). Men når jeg går ind under "om denne mac", så har min computer samme serienummer, som da jeg fik den.
Hvis bundkortet er skiftet, burde min computer vel have et nyt serienummer, ik'?