Avatar billede askalot Mester
11. marts 2018 - 19:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke forbinde til \\server

Hej

Jeg har en server win7pro som jeg nromalt tilgår via en sti som f.eks. \\server\c$ etc.

I fredags gik hoved routeren i vores boligforening, og efter at internettet er kommet op at køre igen, kan jeg af en eller anden grund ikke connecte til min lokale server længere.

Jeg har prøvet følgende;
Slukke og restarte min egen router (for at dele friske IP'er ud)
Har slukket windows firewall på begge computere.
Har prøvet at forlade og rejoine workgroup (med restart)
Har prøvet at omdøbe computer navnet på serveren (med restart)
Har prøvet at slå "network discovery" fra/til ( for at se om det ville resette noget)
Har prøvet at definere "almindelige" shares, men dem kan jeg heller ikke tilgå.

Yderligere info:
Fra min hoved computer (win10pro) kan jeg under 'Network' se min server (via icon), men jeg kan ikke browse den (får errorcode 0x80070035 : The network path was not found)

Fra min server kan jeg GODT browse min hoved computer f.eks. \\kontor\c$

Nogen der har et godt tip til hvad man kunne prøve?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. marts 2018 - 21:03 #1
Allerørst: Ser det rigtigt ud, hvis du kører en [net share] på din "server"?
Avatar billede askalot Mester
12. marts 2018 - 00:43 #2
Hej!

Ja, det ser umiddelbart rigtigt ud.. ser en liste med shares. også c$,d$ etc
Avatar billede askalot Mester
12. marts 2018 - 00:47 #3
Hov jeg fik det til at virke! Det var umiddelbart ikke serveren, men min "kontor" computer det var galt med. Jeg skiftede 'Computer name', restartede , og så kunne jeg connecte til serveren igen.