Avatar billede Marc Jensen Juniormester
10. marts 2018 - 22:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

grafikkort

jeg har lidt tvivl omkring mit grafikkort til min gaming laptop.

den burde have et nvidia GTX960M grafikkort i.

men når jeg går ind og kigger på hvad computerne indeholder står der at grafikkortet hedder Intel(R) HD Graphics 530

det skal lige siges at den har været til reparation med grafikkortet.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. marts 2018 - 22:47 #1
Det er meget almindeligt, at bærbare har 2 grafikkort i dag. Et som er indbygget i cpu og et ved siden af. Det du kan se fra Intel er nok indbygget i CPU.
Så er spørgsmålet - hvor ser du at grafikkortet er Intel?
Du skal ind og kigge i enhedshåndtering. Der er et punkt, som hedder skærmkort. Udvid og så skulle begge grafikkort gerne kunne ses der, og samtidig kan du også se, om begge er aktive.
Det er meget almindeligt, at hvis pc.en ikke belastes ret meget, så bruger den Intel kortet og kun ved kraftigere belastning gør den brug af Geforce kortet.
Så måske har du kun kigget et sted, hvor den viser det kort, som aktuelt bruges.
Ellers må du lige fortælle hvilken pc du har og hvilken model det er.
Avatar billede Marc Jensen Juniormester
10. marts 2018 - 22:56 #2
okay, så er spørgsmålet bare, hvilket et bruger jeg ??
Avatar billede Marc Jensen Juniormester
10. marts 2018 - 23:05 #3
syntes måske bare ikke den yder det den skal, jeg oplever at når jeg spille pub-g så kan kun køre spillet optimalt når spillet er på meget lav kvalitet.
Avatar billede kurtba Ekspert
11. marts 2018 - 23:13 #4
Hvis ikke den automatisk skifter til geforce grafikkortet, kan du evt. bare gøre det i enhedshåndtering, at du deaktiver Intel kortet. Så vil Geforce automatisk overtage.
Højreklik på Intel og vælg Deaktiver.