Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
08. marts 2018 - 12:28 Der er 4 kommentarer

Kan man indsætte et vandmærke, som kun er på én side?

Hej.

jeg vil gerne indsætte et vandmærke, på enkelte sider, i et stort dokument - men altså ikke på alle sidder.

Kan det lade sig gøre?

Skriver i word 16'.

På forhånd tak.
Avatar billede finb Ekspert
08. marts 2018 - 12:35 #1
Du skal vist bruge Sektionsskift,
men spørg Lene Fredborg, guden på området.
Avatar billede JacobKnudsen Praktikant
08. marts 2018 - 13:06 #2
Hey

Tjek denne guide: https://support.office.com/da-dk/article/inds%C3%A6t-et-vandm%C3%A6rke-i-word-f90f26a5-2101-4a75-bbfe-f27ef05002de under "Føj udelukkende et vandmærke til udvalgte sider" midt på siden.

Håber at det kan bruges.

Vh.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. marts 2018 - 13:07 #3
Hvis Lene ikke dukker op her så prøv hendes Blog
https://www.thedoctools.com/wordtips/
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. marts 2018 - 14:30 #4
Tak for tilliden :).

Det er helt korrekt, at der skal indsættes sektionsskift, så siden, der skal have vandmærke, er i en selvstændig sektion. JakobKnudsens link er fint.

Jeg kan tilføje lidt ekstra information:
Hvis vandmærket skal være på første side, er der kun brug for ét sektionsskift sidst på den side. Ellers er det brug for to sektionsskift, et sidst på siden før og et sidst på selve siden, der skal have vandmærke.

Grunden til, at der skal bruges sektionsskift, er, at Word indsætter vandmærker i sidehovedet. Selv om et vandmærke typisk rent fysisk er placeret nede midt på siden, er det forankret til et afsnit i sidehovedet. Alt indhold i sidehoved og sidefod i Word knytter sig til sektioner.