Avatar billede Mzbarcaa Mester
07. marts 2018 - 14:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SUM.HVIS

Hej Alle,

Jeg skal summere den totale mængde i en kolonne, men de steder hvor værdien melder fejl, indeholder tekst eller er af typen B, så skal disse ignorres og ikke tages med.

Hvordan stiller jeg "sum.hvis" funktionen på således, at den indeholder alle de kriterier?

Mange tak på forhånd :)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. marts 2018 - 14:07 #1
Typen B?

Er det ikke også blot et tekst felt?
Avatar billede Mzbarcaa Mester
07. marts 2018 - 14:27 #2
Nej, i en anden kolonne har jeg forskellige typer, så skal den ikke tage værdierne for type B, men alle de andre typer samt ikke tage værdier med, som har fejl kode i eller indeholder tekst i kolonnen som skal summeres.
Avatar billede madsen Novice
07. marts 2018 - 15:07 #3
Hej
jeg ville bare lave en Pivot og fravælge værdien B
Avatar billede Mzbarcaa Mester
08. marts 2018 - 07:34 #4
#3 - måske, men det er ikke så bekendt med.

Hvordan kan jeg have mere én kriterier i "SUM.HVIS" funktionen? Jeg markere min kriterier med "Type A" så vil den godt, men når jeg har "Type A" & "Type B", så vil den bar ikke - Ved ikke, hvordan jeg kan indsætte flere.
Avatar billede Mzbarcaa Mester
08. marts 2018 - 09:25 #5
Det kunne lade sig gøre med funktionen "SUM.HVISER".