Krypterede e-mails fra Skat.dk - Outlook 2016 - Outlook 2013 - certifikater
HejNår vi modtager krypteret e-mails fra Skat så oplever vi at vi ikke kan åbne dem og det har vi kunnet de sidste X antal år. De certifikater som Skat bør kryptere med bør de hente herfra https://service.nemid.nu/dk-da/support/soeg_certifikat/.
Og vi har selv testet fra en Outlook 2013 klient som sættes op således https://www.nemid.nu/dk-da/kom_i_gang_med_nemid/sikker_e-mail/send_og_modtag_sikker_e-mail/opsaetning_af_e-mail-program/windows_7/outlook_2013/ (det sættes op på samme måde i Outlook 2016) hvor vi henter vCard på medarbejderen via den offentlige portal https://service.nemid.nu/dk-da/support/soeg_certifikat/ og dernæst kryptere e-mailen til modtager med Outlook 2016 og det fungere. Det fungerer derimod ikke hvis du kryptere fra Outlook 2016.
Outlook 2013 -> Outlook 2016 = OK
Outlook 2016 -> Outlook 2016 = %
Outlook 2016 -> Outlook 2013 = %
Det virker derimod hvis du først sender en signeret e-mail til modtager og gemmer dit certifikat og dernæst kan han sende en krypteret e-mail til dig som du kan åbne
Outlook 2016 -> Outlook 2016 = OK (med udveksling via signeret e-mail først)
Outlook 2016 -> Outlook 2013 = OK (med udveksling via signeret e-mail først)
Er der andre der kan bekræfte dette og hvad har I gjort for at løse det?
Der står godt nok inde på Nets side at kun Outlook 2013 er understøttet
https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur/krav-til-din-computer/Pages/understoettede-mail-programmer.aspx men hvad gør vi så når Skat sender via Outlook 2016?