Avatar billede slein Juniormester
27. februar 2018 - 08:16 Der er 4 kommentarer

send email

hvorfor kan denne lille kode ikke sende til gmail eller Hotmail men den virker godt nok med min mail ved one.com
<?
    $to = "xxx@gmail.com";
    $subject = "Mail fra Bla Bla.";
    $message .= "test";
    $headers = "From: yyy@gmail.com";
    if(mail($to, $subject, $message, $headers)) {
        echo "sendt";
    } else {
        echo "Failed to send";
    };
?>
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2018 - 08:23 #1
har du reverse DNS lookup slået fra på din computer ?

jeg tror problemet er "from"..  den ved at du ikke sender fra gmail, så derfor tillader den ikke at modtage, fordi det er en falsk mailadresse.
Avatar billede slein Juniormester
27. februar 2018 - 08:32 #2
det har virket indtil jeg kom på PHP ver. 7.x, hvordan slår jeg DNS lockup fra??
Avatar billede slein Juniormester
27. februar 2018 - 08:50 #3
fandt ud af det  bruger class.phpmail.php og class.smpt.php så virker det
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2018 - 11:52 #4
Du kan også overveje swiftmailer eller phpmailer.
De plejer at have styr på deres "shit".
Men som #1 skriver, sørg for at have styr på PTR og SPF records.
Sådanne ting gør generelt livet lettere i disse emails / spam-tider.