Avatar billede the_joker Nybegynder
25. august 2001 - 21:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Modem + Netkort = IRQ fejl!

Mit netkort har IRQ 11 og det samme har mit nye internt modem fået. Og når jeg så prøver at gå på nettet går computeren ned. Så jeg gætter på at det er en irq fejl. Men nu er mit spørgmål hvordan jeg ændre mit modems IRQ til noget andet, og hvad skal jeg rette den til.
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:12 #1
bruger du win95 eller win 98 ?
Avatar billede the_joker Nybegynder
25. august 2001 - 21:14 #2
Windows 98, det skulle jo være en fordel ikke!?
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:16 #3
højreklik på ikonet \"denne komputer\" > vælg egenskaber >> vælg enhedshåndtering > maker evt. dit netkort og > vælg egenskaber

vælg fanebladet resurser
fjern fluebene i \"brug automatisk  indstillinger\"
marker IRQ og nu kan du \"lege\"

HUSK - DET ER PÅ DIT EGET ANSVAR - DATA KAN GÅ TABT OG DIT SYSTEM KAN GÅ NED HVIS DU ÆNDRER NOGET UDEN PROF. ASSISTANCE!
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:17 #4
na jå - check lige om der er flueben i \"brug automatisk indstillinger\" - både på dit modem og dit netkort!
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:18 #5
win98 er absolut en fordel, og hvis du har SE versionen er den endnu bedre.
Avatar billede the_joker Nybegynder
25. august 2001 - 21:21 #6
Okay tak for det - Hvorfor nogle IRQ numre er der at vælge imellem? Alt mellem 0-16 eller hvad? Så skal jeg bare finde et der ikke er i brug og så prøve det eller...???
Avatar billede the_joker Nybegynder
25. august 2001 - 21:23 #7
Hvorfor skal jeg tjekke om der er flueben i \"brug automatisk\" i både modem og netkort. Er det ikke nok bare og ændre IRQ\'en på modem\'et?
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:23 #8
skriv evt. til producenten for netkortet eller check deres hjemmeside for evt. updateringer som afhjælper dit problem
Og gør det samme med dit modem.
Hvis du bor i Kbh. kan jeg sælge dig både et 56k modem og et ISDN modem fra Lasat.
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:24 #9
du skal checke det - fordi hvis der er IKKE er et flueben i dem begge, kan det være derfor at du har en konflikt.
Avatar billede the_joker Nybegynder
25. august 2001 - 21:25 #10
Hvorfor nogle IRQ numre er der at vælge imellem? Alt mellem 0-16 eller hvad? Så skal jeg bare finde et der ikke er i brug og så prøve det eller...???
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:26 #11
ja - prøv at se dem alle igennem og se hvilken IRQ der er ledige og brug dem.
men jeg har aldrig selv prøvet det, jo, konflikter har jeg haft masser af, men jeg har lun afhjulpet ved hjælp af nye produkter, ikke manuelt angivelse af IRQ, så det er på eget ansvar!
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:27 #12
ups........der er ledige og brug dem der er ledige.
Avatar billede the_joker Nybegynder
25. august 2001 - 21:32 #13
Takker mange gange for hjælpen. Jeg håber det virker... :-)
Avatar billede manon Nybegynder
25. august 2001 - 21:57 #14
det håber jeg også.
da jeg fik min 2. PC for nogle år tilbage, en PII 400, som var splinter ny dengang og netop var kommet frem, havde den så mange hardwaretilføjelser, at bla. mit lydkort ikke fungere pga. manglende IRQ i win95.
først 3 uger senere da den 1. win98 OEM udg. var inst. kunne jeg bruge noget af mit hardware, men stadig ikke lydkortet som var en SoundBlaster AWE64 Gold vill den ikke dele dens IRQ som mit Tv-tunerkort også gerne vil bruge, så sælgeren måtte helt til Taiwan og finde et 128bit lydkort som var villig til at dele IRQ at jeg fik det hele løst.