Avatar billede lstevns Mester
12. februar 2018 - 11:03 Der er 4 kommentarer

Afstemning

Hej

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare mit problem, men jeg har nogle poster i regnskabs systemet som er delt ud og i banken er det samlet. men nogle af posterne går ikke i banken, så derfor vil jeg gerne lave en formel hvor jeg markere de poster i regnskabs systemet som vedrøre en dato og finde frem til hvilke der giver sammen sum som i banken.

Et simpelt eksempel kunne være:
Regnskabs system Bank
100                          260

Hvordan kan jeg ved hjælp af formler finde frem til at de tre første rækker giver de 260?
Avatar billede finb Ekspert
12. februar 2018 - 11:08 #1
Mange forskellige beløb kan give sum = 260.
Kan du sortere på Transaktionsnummer ?
Avatar billede lstevns Mester
12. februar 2018 - 12:21 #2
Ja nemlig, jeg kan sortere på dato og det er samme dato alle posteringerne
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. februar 2018 - 13:14 #3
Hej
Lav en ekstra kolonne ved siden af dine bank-indtastninger. I denne kolonne indskriver du et b (bank). Så laver du en sammentælling af alle de beløb der er mærket med b, ved hjælp af formlen  sum.hvis().
Avatar billede anedi Ekspert
12. februar 2018 - 14:51 #4