Avatar billede boje Juniormester
09. februar 2018 - 11:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning format word 2013

Jeg har en liste af medlemmer af vores forening som jeg gerne vil flette i Word. Udfordringen er at word tror at alle felter er text, kan jeg fortælles word og hvor, at nogle af felterne er numeriske?
Det jeg gerne vil ende med er at kunne skrive 0,00 i prislisten og ikke 0. Samt kunne skrive 00 i øre feltet på girokortet ikke 0.
Avatar billede martens Guru
09. februar 2018 - 11:53 #1
Er felterne defineret korrekt i din liste ?  altså hhv. TXT, Valuta/tal ?
Avatar billede boje Juniormester
09. februar 2018 - 12:03 #2
Det mener jeg skulle være gjort, når jeg ser i Excel viser den Tal som format (Dansk Excel). Jeg har også skiftet komma så tal vises til højre i rækken. Excel kan lave beregninger på felterne uden problemer. Men i Word skrives værdien til højre i feltet under import og jeg kan kun lavet store, små bogstaver ikke beregninger.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. februar 2018 - 12:18 #3
Du skal fortælle Word, hvordan flettefelterne med tal skal formatere tallene, ved at indsætte formatparameter i feltkoden i flettefelterne. Se min forklaring i denne tråd:

https://answers.microsoft.com/da-dk/office/forum/office_365hp-excel/merge-problemer/dc90eabc-7903-4007-bb75-813a130590f8?auth=1