Avatar billede Mads Vilhelm Juniormester
04. februar 2018 - 19:39 Der er 7 kommentarer

ARDUINO MEGA 2560 REV3

Hej..

Jeg ville gerne lære nået om hvordan man programer på en printplade så man kan fx lave lys der blinker eller lignede. Jeg har kimet lidt på "ARDUINO MEGA 2560 REV3" men ville lige spøger inden jeg kastet 300 kroner efter den.

Jeg ville spøger om i havet nået udstyr der var bedre til nybegynder eller nærmer at forstå. håber ik kan hjælpe

mvh Mads Vilhelm

ps Jeg ved ikke så meget om dette emne.
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2018 - 20:57 #1
Jeg kan sende dig en helt ny Arduino UNO R3 til dig til 100 kr. + fragt :)
ARDUINO MEGA 2560 REV3 er til de lidt støre projekter som kræver mange ind/udgange. :)

Du kan finde mange "Nybegynder" coder på nettet, som er til at forstå. Hent Arduinos IDE software og programmer løs, der er inbygge eksempler. ;)
Avatar billede Mads Vilhelm Juniormester
04. februar 2018 - 21:14 #2
Villet sprog programer man på den der  Arduino UNO R3?
Avatar billede juzas Mester
04. februar 2018 - 21:18 #3
Her er en kode som får en LED til at blinke:
https://www.arduino.cc/en/tutorial/blink

Kode:

void setup() {
  // initialize digital pin LED_BUILTIN as an output.
  pinMode(LED_BUILTIN, OUTPUT);
}

// the loop function runs over and over again forever
void loop() {
  digitalWrite(LED_BUILTIN, HIGH);  // turn the LED on (HIGH is the voltage level)
  delay(1000);                      // wait for a second
  digitalWrite(LED_BUILTIN, LOW);    // turn the LED off by making the voltage LOW
  delay(1000);                      // wait for a second
}

Det minder meget om Delphi, og c++ coder. Men du lær hurtigt. :)
Avatar billede Mads Vilhelm Juniormester
05. februar 2018 - 06:44 #4
Jeg mente villet sprog bruger man alså fx java

eller har det dens eget sprog?
Avatar billede Mads Vilhelm Juniormester
05. februar 2018 - 06:54 #5
glemte lige at læse det nederste af din besked med sprogene.

tænker lige over det idag.

ps ved du hvordan jeg kan skrive bare til en inden på computerworld
Avatar billede juzas Mester
05. februar 2018 - 08:11 #6
Skriv til min mail dennis19901@live.dk :)
Avatar billede juzas Mester
06. januar 2019 - 17:06 #7
Du kan købe den her til en fornuftig pris. :)
https://ardustore.dk/produkt/arduino-mega-r3-2560

Der er også beskrevet hvordan du programmer den.