Avatar billede Jannickhess Professor
04. februar 2018 - 16:14 Der er 9 kommentarer

Data om enkelt billede mangler,

Jeg savner data, om de enkelte billeder, taget med mit Nikon D5300
da jeg højreklikker på billedet, for at finde data under Egenskaber,

Såsom, hvilken objektiv der blev brugt, mv
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2018 - 16:23 #1
Hvilket styresystem?  Hvis ikke, du kan finde dem via Windows, så kan EXIFViewer klare det:

http://download.cnet.com/EXIF-Viewer/3000-2193_4-75912951.html
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. februar 2018 - 16:24 #2
Det kræver jo at kameraet i første omgang skriver det i metadata. Mit eget D90 skriver en masse i metadata (blænde, lukketid, anvendelse af blitz o.s.v), men data på objektivet er ikke med, til trods for at det ER Nikon-objektiver.
Du har selvfølgelig nyeste firmware i kameraet?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
04. februar 2018 - 16:25 #3
I Stifinder klik på Detaljerude øverst til venstre.
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2018 - 17:11 #4
Undskyld, jeg havde EXIF-Viewer installeret på min gamle XP. Der kunne jeg se objektivmodel, men jeg har lige for sjovs skyld installeret den på min nye Win10. Der ser den helt anderledes ud end den tidligere, og der er heller ikke oplysninger om objektivmodel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2018 - 19:50 #5
Fra Windows 10

https://ibb.co/kEUkBH
Avatar billede Jannickhess Professor
08. februar 2018 - 22:45 #6
Ja jeg har windows 10
Avatar billede MKJDK Novice
13. marts 2018 - 16:28 #7
Løsningen til at se EXIF-data fra JPG filer i Windows10 er at højreklikke, vælge "egenskaber", dernæst trykke på "detaljer" -> i denne fane vil info omkring kamera, optik, lukketid, blænde, iso osv. fremstå.
Mvh Martin
https://www.silkefoto.dk
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. marts 2018 - 16:37 #8
#7 prøv at se #5
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. marts 2018 - 17:01 #9
Og i øvrigt er Spørger jo ikke særlig kendt for at markere løsninger eller vende tilbage med kommentar om det virkede!
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/213629