Avatar billede Kulau Praktikant
02. februar 2018 - 09:40 Der er 1 kommentar

Pc som hardiskoptager

Hej jeg har en dvd-hardiskoptager hvor strømforsyningen er gået itu, jeg har brugt den til at optage fra altibox  nu har jeg et filmklip i boxen af mit barnebarn som jeg gerne vil have over på min bærbar pc, som jeg kan tage med og vise min gamle mor som er på plejehjem. jeg  har fået at vide at man kan bruge en cromecast med hdmi- stik som jeg placer i tv,et jeg kan også få hul igennem så jeg kan se min pc skærm på tv,et men hvordan får jeg filmklippet over på pc,en jeg har forsøgt med vlc media player, og windows media player men det lykkedes ikke  måske forkert opsætning, men er der nogen der ved hvordan det kan gøres. hilsen Kulau
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2018 - 10:58 #1
chromecast kan kun sende til tv - ikke den anden vej. Du skal have et video-kort (til at modtage tv) i din pc (findes i usb-udgaver), og koble den til udgang på dvd-optager.