Avatar billede JstGosu Novice
30. januar 2018 - 21:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort og CPU, crasher konstant efter windows login

Hejsa

Jeg har fornyligt forsøgt at opgraderer min PC, hvor jeg har købt et nyt bundkort: AMD MSI B350 Tomahawk. Ny CPU: AMD Ryzen 3 1300X.

Når jeg ankommer til skrivebordet, kan mit ethernet ikke identificeres, forsøger at tjekke opdatering i Device Manager, men efter 1-2 min crasher skærmen enten med blå skærm, fryser fuldstændig eller rebooter. Ville gerne vise skærmdumps, men kan ikke se det er muligt.

Har efterfølgende læst diverse guides, men det er svært at gøre noget, da alt fryser eller crasher efter 1-2 min.

Safe mode fejler intet, og har læst mig frem til at disable alle start up applikationer. Navigering i BIOS fejler heller intet.

Er løbet helt tør for ideer til hvordan jeg kommer videre, men min teori er muligvis at det er GPU'en som driller eller mine datakomponenter bare ikke arbejder sammen.

Ville hører om jeg kunne få teknisk assistance fra nogle eksperter.

Tak på forhånd.

Her er mine specs:

OS: Windows 8.1
RAM: 4x A-DATA XPG 4GB DDR4 Gold Z 3200 Mhz
Strømforsyning: COOLER MASTER MASTERWATT LITE 600W 80P
Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD
GPU:  Nvidia GeForce GTX 960 GAMING 2G
Bundkort: AMD MSI B350 Tomahawk
CPU: AMD Ryzen 3 1300X.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 21:58 #1
Prøv at kigge på side 36 i manualen om "EZ-debug LEDs". De kan give dig en ide om, hvor problemet måske ligger:

https://www.msi.com/Motherboard/support/B350-TOMAHAWK#down-manual
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2018 - 17:11 #2
Når du installerede, hentede Windows så opdateringer undervejs?
Avatar billede puren Ekspert
31. januar 2018 - 18:05 #3
jeg ville nok prøve at reinstaller windows, windows fucker nogle gange sig selv op på underligvis evt. prøv at køre linux på den og se om det køre..
Avatar billede JstGosu Novice
31. januar 2018 - 18:43 #4
Har forsøgt at tjekke op på EZ-debug LED's. Disse lyser op ved booting, men forsvinder så snart jeg ender på windows login :/

Der er heller ikke adgang til internettet, har koblet mit ethernet kabel i, men den kan ikke identificerer netværket. ved Eternet porten, lyser den øverste til venstre med blinkende gult og øverst til højre konstant orange. Der var intet problem med nettet, før jeg tilsluttede det nye bundkort og cpu. Så jeg gætter på den ikke har installeret opdatering.

Har forsøgt at skifte GPU ud med min kammerats, men oplever samme problem, med frysninger og fragmentered blå skærm. Vil gerne vise dette blue screen, men ved ikke hvordan jeg deler billeder her.

Vil forsøge at geninstallerer windows på den.

Mange tak for jeres inputs! :)
Avatar billede JstGosu Novice
31. januar 2018 - 21:26 #5
Geninstallering af Windows hjalp med problemet! Nu døjer jeg blot med internettet, da den hopper frem og tilbage mellem "limited" og connected.

Troubleshooter opdager problemet: "the default gateway is not available" og sætter status som fixed, hvorefter internettet virker i 1 min. og hopper tilbage til "limited".

Virker sikker efter jeg forsøger, at genstarte routeren.

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede kurtba Ekspert
31. januar 2018 - 23:35 #6
Har du installeret alle de originale drivere til bundkortet? Det er ikke altid, at de drivere som windows finder og installerer virker optimalt.