Avatar billede mr_jay Mester
27. januar 2018 - 13:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

C-Drev skrivebeskyttelse skal væk?

Har netop installeret Windows10 på ssd drevet (C) og skal så installere et spil fra Steam som ligger på D-drevet, men der kan man vælge hvilket drev spillet skal installeres på og der kan jeg ikke få lov til at installere på C-drevet. Enten fortæller systemet at der ikke er nok plads på drevet (der er rigeligt plads) eller også fortæller den at C-drevet er skrivebeskyttet.

Har prøvet at ændre tilladelser for alle brugere, men det kan jeg heller ikke få lov til.

What to do?
Avatar billede posten Ekspert
27. januar 2018 - 13:21 #1
hvor stor er da din ssd disk ??
den plejer altid at være for lille undre mig over du nu sku ha masser af plads
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2018 - 13:29 #2
Jeg har aldrig hørt om det problem før nu, men her er en mulig løsning fra nettet?
https://www.techwalla.com/articles/how-to-disable-write-protection-on-a-hard-drive
Avatar billede mr_jay Mester
27. januar 2018 - 14:02 #3
@posten
SSD er på 128GB og der er 77GB ledig, så der ER plads nok.
@valby1
Kigger lige på det.
Avatar billede mr_jay Mester
27. januar 2018 - 14:14 #4
@valby1
Det virkede ikke. Den skriver "Diskpart failed to clear attributes"
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2018 - 14:52 #5
Det lyder som om der er noget galt med windows, og det ser ud til at der ikke er meget andet end windows på disken? Mon ikke det nemmeste vil være en ny, ren installation af Windows 10?
Avatar billede mr_jay Mester
27. januar 2018 - 21:50 #6
Det var overraskende nok Steam som kreerede problemet. En afinstallation og geninstallation klarede problemet. Men tak for jeres forsøg.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2018 - 22:40 #7
Ok. Det var jo også mit forslag i #5 :-)
Avatar billede posten Ekspert
28. januar 2018 - 02:45 #8
har du så stadig 77gb ledig ??
Avatar billede mr_jay Mester
30. januar 2018 - 09:11 #9
@valby1

Nej, det var steam som blev reinstalleret, læste et eller andet sted, at den kunne skabe problemer hvis den ikke var installeret på C-drevet. Kunne se, at C-drevet var fint tilgængeligt fra alt andet på PC'en, så det måtte være steam. Det var det så også, efter det er installeret på C, keine problemer.

@posten

Nej efter steam + et spil blev installeret på C-drevet, er der 63 GB ledig (spillet fylder lige over 13 GB, så det passer fint.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2018 - 09:44 #10
Nå sådan - Ok :-)
Avatar billede mr_jay Mester
30. januar 2018 - 09:52 #11
@valby1

Jeg markerer bare dit nr. 5 som løsning, du var trods alt ikke langt fra ;-)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2018 - 10:39 #12
Tak, det ER faktisk alt for meget 😃