Avatar billede dego Novice
25. januar 2018 - 20:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Optage videostreaming fra dr.dk på pc

Jeg vil gerne kunne optage video fra dr.dk via min pc, altså både lyd og billede og gerne i en høj kvalitet.

Er det overhovedet muligt, uden nogen form for specielt hardware?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 20:54 #1
du kan optage med OBS
https://obsproject.com/da

den laver mp4 filer
Avatar billede dego Novice
25. januar 2018 - 21:40 #2
Super, den er nu downloadet, blot kan jeg ikke finde ud af at bruge den...

Hvis jeg går i Indstillinger - Stream, kan jeg indtaste url'en, men den beder også om en Stream nøgle og så er jeg lost.

Kan du også hjælpe her?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 21:54 #3
det er til at stream din skærm til youtube og andre.
der skal du ikke bruge.

du skal stream til FIL, se billede
https://i.imgur.com/XrSqWRD.png
Avatar billede nopsen Ekspert
25. januar 2018 - 22:25 #4
tv4ever plugin til chrome browser kan også gøre det, den henter også evt undertekster og er simpel at bruge
Avatar billede dego Novice
25. januar 2018 - 22:30 #5
Jeg har en noget anderledes menu med:
Generelt
Stream
Output
Lyd
Video
Genvejstast
Avanceret

Under punkt 3 i menuen - Output kan jeg vælge mellem:
Output tilstand (Simpel, Avanceret)
Streaming (Video Bitrate, Encoder, Audio bitrate)
Optagelse (Optagelsessti, Optagelseskvalitet, Optagelsesformat, Tilpasset Muxer-indstillinger.

Er jeg inde det forkerte sted?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:32 #6
de det billede jeg linkede
Avatar billede dego Novice
25. januar 2018 - 22:54 #7
Men dit billede ligner ikke det jeg får op og det vindue du har liggende lige bagved ligner heller ikke?

Den version jeg har hentet hedder OBS 21.0,1 64 bit windows
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:56 #8
Hvis jeg lige må være med, det kan også interessere spørger.
Skal man vælge optimer til streaming, eller til optagelse?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 23:19 #9
Dropper #8.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2018 - 04:45 #10
det eneste du skal er at sætte output stream til FIL
Avatar billede dego Novice
26. januar 2018 - 07:14 #11
Jeg valgte Output i menuen og ved herinde at skifte Output tilstand fra Simpel til Avanceret og klikke på fanen Optagelse, kan jeg vælge at skifte FFmpeg outputtype til Output til fil og regner med det er på plads. Menuen herinde er dog noget mere avanceret end på din version.

Så skal jeg fortælle programmet, hvad det er jeg vil optage fra dr.dk, skal jeg indtaste URL'en til programmet, eller noget andet?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2018 - 08:42 #12
nej, du skal vælge hvilket vundue den skal optage, og du kan vælge en sub sektion af dette vindue (udsnit) hvor der kommer en ramme om det skærmområde du vil optage.
Avatar billede dego Novice
26. januar 2018 - 08:53 #13
Super, jeg tror jeg klarer den herfra.
Tak for hjælpen!