Avatar billede Mugge Praktikant
18. januar 2018 - 15:42 Der er 12 kommentarer

Harddisk problem

Jeg har en 9 år gammel Packard Bell Carbon harddisk 12V - 2OA, med alle mine billeder.
Kan ikke få kontakt med den. Kan ikke tænde den.
Er der mon en mulighed for at genskabe kontakten? eller er alle billeder tabte?
Muggesen
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. januar 2018 - 16:04 #1
Er der tale om en ekstern eller en intern harddisk?
Kan du høre om den kører? Jeg går ud fra at det er en SATA HDD.
Er der tale om en ekstern, så prøv med et andet USB-kabel, for det kan jo være USB-forbindelsen der er i uorden.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 16:11 #2
Hvis det er forsyningen der er gået så kan du måske købe en magen til den du har.
Er forsyning i orden, og disk ikke kører så ligger fejl enten i boks eller disk.
Kan forsyning udelukkes bliver man så nødt til at pille hdd ud af boks og tilslutte den anden pc for at se om den kører og bliver synlig i andet system. Den kan sættes sideløbende i en stationær med kabel til bundkort og strøm fra forsyning. En anden mulighed er en Dock man putter disken i eller en sata/ide adapter.
Avatar billede Mugge Praktikant
18. januar 2018 - 16:25 #3
Det er en ekstern harddisk. Har prøvet med andre ledninger uden held.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 16:26 #4
Den er limet sammen ikke?
Avatar billede Mugge Praktikant
18. januar 2018 - 17:05 #5
Jo den  er limet sammen.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2018 - 17:25 #6
du kan ikke gøre noget. send den til reperation ved et dansk data rednings firma. så dyrt er det heller ikke. det er bare strømforsyning der er gået død.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 17:34 #7
Det er nok lidt bøvlet at skille sådan en ad, men det kan lade sig gøre. Disken er en almindelig 3,5" sata hdd og kan sættes i en dock for at se om disken virker. Det behøver man ikke bruge mange hundrede kroner på gennem et data rednings firma.
Min mening om dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 17:58 #8
Har selv en Packhard Bell Carbon, og strømforsyningen til denne er denne:
https://www.ebay.com/itm/AC-Adapter-JPS-ACW024A2-12T-12V-2A-Power-Supply-Cord-/253316704194
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 17:59 #9
Er din magen til @Mugge?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2018 - 18:03 #10
Der står Sun Fone på min og dette model nummer ACW024A2-12T.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. januar 2018 - 19:01 #11
Blive kabinettet til den eksterne HDD ødelagt, ved adskillelsen, kan man købe et nyt kabinet til fornuftige penge.

https://tcs-shop.dk/harddisk-tilbeh%C3%B8r/logilink-enclosure-35-inch-ide-hdd-usb-20-alu.html?gclid=EAIaIQobChMItYuB44vi2AIVR4GyCh1eaAUmEAQYBSABEgLeEfD_BwE
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. januar 2018 - 19:14 #12
BEMÆRK!!!

Jeg tror jeg var liiidt for hurtig på tasterne. Kabinettet i linket i #11 er til en IDE harddisk.

https://www.avxperten.dk/harddisk-kabinet-35-tm/sandberg-harddisk-kabinet-usb-3-0-3-5tm-sata.asp