Avatar billede Rune Praktikant
09. januar 2018 - 21:14 Der er 1 kommentar

Opgradere en sløv iMac 27" mid 2011?

Hej,
Min 27" mid 2011 iMac med 4GB ram (2x2) og 1TB HD (SATA) er blevet noget så sløv (i længere tid faktisk).
Jeg har renset den efter alle kunstens regler med diskværktøj, programmer osv osv osv.
Jeg mener kun jeg har tilbage om jeg skal sælge den 'as is' eller opgradere og formentlig med salg for øje inden for overkommelig tid

Vil det gavne noget at smide nogle flere RAM i? Hvis ja, hvor meget bør jeg smide i som min.?
Vil det gavne noget at bytte HDen ud til en ny, evt en SSD? Omkostningsmæssigt er jeg nok på en max 250GB for at det ikke dræber ideen med at sælge den

Lad mig endelig høre hvad I mener der ihvertfald skal til, og hvornår det risikerer at blive "luksus" ift bare at få en velfungerende computer uden utrolig lang ventetid

Pft
Rune
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. januar 2018 - 15:24 #1
SSD er super til at løfte en lidt ældre Mac. Jeg kører en SSD i en MacBook Pro fra "late '11", godt nok sammen med 8GB RAM, men den er bestemt stadig duelig som min hverdags-PC i stuen.