Avatar billede unholy_tronic Nybegynder
25. august 2001 - 15:23 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

SDRAM PC166 PQI PowerModule 256MB

Er der nogen der ved om disse RAM er kompatible med et ASUS A7V bundkort ?? eller om de generalt passer til alle bundkort ??
Avatar billede -onslow- Nybegynder
25. august 2001 - 15:25 #1
det vil jeg tror..
finder lige ud af det.. (2 min)
Avatar billede -onslow- Nybegynder
25. august 2001 - 15:27 #2
Hmm kig i din manual..
Men efter at have kigget lidt på www.asus.com tror jeg at dir bundkort kan køre SD 133 mhz
Avatar billede unholy_tronic Nybegynder
25. august 2001 - 15:30 #3
:)...ja det kan jeg nok godt..men nemere at få andre til at kigge i alle mulige manualler :)...ved godt min bundkort kan køre 133...men spørgsmålet er så om den kan komme op og køre de 166...jo det skulle den jo nok kunne vis jeg sææter min FSB højt nok op....
Avatar billede -onslow- Nybegynder
25. august 2001 - 15:30 #4
3x DIMM support for 1.5GB PC133/PC100/VCM133 SDRAM
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa/a7v/index.html
Men er ikke sikker på om det er det.
for ASUS A7V bundkort er en serie af en masse bunkort
Avatar billede chruker Nybegynder
25. august 2001 - 16:36 #5
Der er ikke andet for end at prøve. Det kan dog være at noget af det andet hardware du har i computeren ikke er glad for at blive overclocket. Med PC166 modulerne er du i hvert fald sikker på at det ikke er dem der klager.

De anmeldelser jeg har set af bundkort. Var Asus A7V133 og Abit KT7A-RAID glade for at blive overclocket. Selve bundkortet ville fint spinne ved FSB hastigheder på over 150 MHz.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. august 2001 - 17:16 #6
Jeg har et ASUS A7V KT133 bundkort. Det understøtter kun PC100 og PC133.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
25. august 2001 - 18:49 #7
Det er jo ingen bundkort der understøtter 166 ram som sådan. PC166 ram er vel nok mest beregnet til folk der overclocker, og hvor deres pc133 ram normalt står af!
Avatar billede unholy_tronic Nybegynder
25. august 2001 - 21:46 #8
Rickypriv...jo...det kan godt være de kun understøtter de ram...men stadig når du putter nogle PC100 ram, så kan du jo sagtens få dem til at køre med PC133,hvilket er en form for OC,så mon ikke at i værste fald så kommer de kun til at køre 133 istedet for 166,