Avatar billede root Nybegynder
20. januar 2000 - 21:16 Der er 3 kommentarer

Netkort monitor / overvågning !!

Er der nogen der kender noget til, eller blot kender links der kan afhjælpe mit problem??

Problemet er at jeg gerne vil have mit netkort overvåget således at jeg kan "måle" hvor mange bytes der ryger igennem. Det er for at implementere en auto-log-af funktion til stofanet...

Er der et interface eller lignende til Java?
Hvordan bruger jeg dette interface?
Kan jeg finde hjælp på java.sun.com? Hvis det er implementeret i andre sprog - hvordan?

Alt kan bruges.........
Avatar billede fumes Nybegynder
21. januar 2000 - 10:00 #1
I Linux kan du finde mange netværks overvågningsværktøjer som er gratis - herunder sniffere og netværksovervågningsværktøjer - jeg ved ikke om det er noget i den stil du søger?

Jeg bruger selv en utility til Linux der hedder "iptraf" som overvåger alt IP-trafik på mit netværk - både hvad der bliver routet vide fra Linux'en og hvad det sker på LAN'et....

Avatar billede root Nybegynder
22. januar 2000 - 01:48 #2
kan jeg sende on-the-fly informationer fra "iptraf" til mit stofa program i denne dur:

if (bytesSent > 1000)
stayOnline = true

else stayOnline = false

variablen bytesSent skal altså kunne sættes af et eksternt program, i dette tilfælde "iptraf"...

Kan du give mig et link eller to hvor jeg kan lære at læse / sende info via iptraf...ellers er det IKKE det jeg savner! men ellers tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. december 2004 - 20:27 #3
Du kan i princippet bruge snifferne TCPDump og så lidt perl til at udtrække værdien. Du skal dog huske at TCPDump som default kun sniffer de første 68 bytes og at du skal sætte snabel størelsen op for at være sikker på at få hele pakken (største værdi er 1500 bytes). Husk også at afsætte ordentligt med plads til sniffing filen