Avatar billede JanusHoi Praktikant
19. december 2017 - 19:53 Der er 1 kommentar

Bestemt ord i kolonne udløser handling

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig, at få et excel-ark til at lave en eller anden form for sjov markering, når et bestemt ord skrives i et af felterne i en kolonne.

Et eller andet med at få dette ene felt til at være i en speciel farve med fed regnbuefarvet tekst. Eller få det til at blinke, noget fjollet fyrværkeri eller sådan noget.

Kan man det?

Det er bare til en dum joke, så det er ikke verdens vigtigste ting.
Avatar billede h_s Forsker
22. december 2017 - 08:57 #1
Jeg ved ikke om man kan lave fyrværkeri, men dette kan måske lede dig i den retning:

Marker en celle hvor der skal ske noget. Indtast følgende funktion i Betinget formatering: =FIND("TEKST";<celle>;1). og tilret den farve eller tekst var du ønsker. (Den skal være hvid som standard, så den ikke er synlig med mindre der skrives det ønskede ord) Husk der er forskel på store og små bogstaver.