Avatar billede flumse Nybegynder
25. august 2001 - 13:09 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

\"kun for eksperter\"

Efter at have formateret min hardisk.
kan jeg ikke længere komme på stofanet.
Stofanetsupport har efter mange forsøg meldt pas.
Jeg har prøvet med win 98 og win 2000.
Jeg har pinget stofanet login server masser af gange (Får timeout) jeg kan pinge min egen ip adresse.
Fået nyt netkort 2 gange.
Stofanetsupport løsning er en tekniker ud som jeg skal betale, det har jeg sgu ikke råd til.
De mener det må være en fejl på min pc.det er det jo nok også.
min pc er partitioneret, c og d drev.
win 98 var da jeg formaterede, på c drev.
nu er der både 98 og 2000 på c drev, jeg har prøvet at have styrersystem på begge drev hjalp heller ikke.
jeg har formateret alt, hjalp heller ikke
jeg har formateret med og uden netkort.hjalp heller ikke.Alt andet fungerer fint, undtagen mit stofanet...
Ville det hjælp at ophæve partitioneringen???
Jeg er lige nu på min fars pc, og derfor vil mine tilbage meldininger, være  via. tlf. til min far, som så vil prøve at besvarer jer, og forhåbentlig uddele point.
hilsen flumse
Avatar billede makse Nybegynder
25. august 2001 - 13:15 #1
Kimrosgaard har evt. en løsning på dette.

Problemer med stofa kabel modem når man skifter til et andet netkort:

det som du skal gøre er at sætte modemet til din win2000 pc
ping f.eks. 192.168.30.2  = time out
så ændre du din ipaddr. til f.eks. 192.168.xxx.253
slukker din modem
genstarter din pc
tænder dit modem
pinger 192.168.30.2 = time out
ændre din ipaddr. tilbage til det rigtige
slukker modemet
genstarter din pc
tænder dit modem

Det er på denne måde at man låser modemet op fra det netkort, som modemet først sat på.

Avatar billede flumse Nybegynder
25. august 2001 - 13:25 #2
til makse.
Det er prøvet, men vist ikke efter at jeg har formateret uden netkortet i, så det må prøves igen, når jeg kommer hjem
hilsen flumse
Avatar billede visionmagic Nybegynder
25. august 2001 - 13:28 #3
Hi Flumse!

Det lyder underligt! Har du prøvet med andre versioner af win98 og win2k? Her tænker jeg på UK-version!
Jeg har installeret win98 på en maskine ud i byen... Den opførte sig 2tal underligt på stofanet. Jeg fatter ik hvorfor! Så formaterede jeg maskinen igen og smed winMe ind.... den har faktisk kørt lige siden! Måske skulle du prøve med winMe!

Jeg bruger selv win2k, hvilket jeg også vil anbefale dig!

Meeen, det lyder som om dit netkort ikke vil sammen med operativsystemet - har du prøvet med et andet netkort?

MHT partitioneringen, det hjælper sikker intet.... det er dit OS, der driller!

Har du checket efter om dit netkort er rigtigt installeret?

/VisionMagic
Avatar billede flumse Nybegynder
25. august 2001 - 13:40 #4
jeg har prøvet flere 98ér, kun et win 2000
hvad er win2k??
net kortet er korrekt instaleret
Jeg har både haft realtek det gammel og det nye
(de hedder vist nr. 88 0g 89 ikke sikker)
til mit modem com 21
Avatar billede flumse Nybegynder
25. august 2001 - 13:43 #5
der må gernes ringe til mig 22978636
er hjemme ved 16.00 tiden, jeg ringer selvfølgelig op til jer efterfølgende.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
25. august 2001 - 14:04 #6
Flumse :>

win2k(k for kilo) = windows 2000
Er alt iorden i din enhedshåndtering?
Jeg har en lille formodning om at dit skærmkort driller dit netkort! Det har jeg selv erfaret med realtek-netkort... Har du mulihed for at låne/bruge et andet netkort, end det du har fra stofanet? Hvis JA, så prøv lige det.

Har der været problemer med initialisering af HardWare under install af OS(operativ system)?

Kig lige i enhedshåndteringen først... se om der er konflikter!

/VisionMagic

Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. august 2001 - 15:33 #7
Måske har du allerede prøvet, men alligevel:
Hvis dit netkort er et 10/100 netkort, så prøve at tvangsstyre det til 10 Mbit half duplex. Der står godt nok i installationvejledningen til Stofanet, at det bliver leveret med 10 Mbit, men kig alligevel om der i driveren står noget om at vælge speed og duplex.
Avatar billede bbs Nybegynder
25. august 2001 - 16:26 #8
Hmm ..
Jeg tror det er noget med dit netkort ..
Kig evt. guiderne igennem på www.Stofaclub.com.

De er faktisk ikke så dumme på det site.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
25. august 2001 - 16:32 #9
bbs:>

Har du fulgt med på det sidste?
www.Stofaclub.com er LUKKET!

/VisionMagic
Avatar billede bbs Nybegynder
25. august 2001 - 17:03 #10
Avatar billede flumse Nybegynder
25. august 2001 - 17:08 #11
Til Makse.
Det hjalp desværre ikke.
Hisen Flumse

Til visionmagic
der var ingen problemer under install af os.
Hilsen flumse
Til Tonnybrandt 10 halv duplex hjalp ikke
Avatar billede visionmagic Nybegynder
25. august 2001 - 18:00 #12
Hmm, er der konfikter nogen steder?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. august 2001 - 19:00 #13
For at vi med egne øjne kan se at du har konfigureret tcp/ip rigtigt, synes jeg du skal køre disse to kommandoer og sende indholdet her:
IPCONFIG /ALL
ROUTE PRINT

Det vil vise os hele ip konfigurationen, samt rutningstabellen. Det er ikke sandsynligt at der skulle være et problem her udfra dine oplysninger, men så har vi set at de er ok.

En anden ting er, har du \"pillet\" ved kablerne ?. Hvis du har sat et krydset kabel hvor der skulle være at straight, vil intet kunne få den på nettet, før du skifter kablet.
Avatar billede flumse Nybegynder
26. august 2001 - 14:05 #14
kære eksperter.
Efter at jeg kom hjem igår, afmonterede jeg mit skærmkort(woodoo 3) og erstatede det med mit gamle standard kort.Fjernede netkortet...
Formaterede hele gøjemøget, så installerede jeg win 98 og win 2000 + den komplette officepakke 2000.Idag har jeg så installeret netkortet for gud ved hvilken gang.... pingede stofanet login server og fandme om ikke der pludeselig var svar

Det er for fedt og jeg er bare så glad så glad........
præcis hvad der gjorde at det nu lykkedes ved jeg ikke men mon ikke at det var skiftet til det gamle skærmkort... Jeg har skiftet til woodoo 3 igen og det kører.
Jeg har endnu ikke været på nettet via win 98..
men det er heller ikke et must!!

point delingen hmm... jeg er sgu så glad at i alle skulle have 500 point men lad os se
Avatar billede flumse Nybegynder
26. august 2001 - 14:08 #15
hmm... jeg kan kun vælge imellem
visionmagic og bbs...
så det må blive fifty fifty

tak for hjælpen fra en der ikke har været på nettet i over 14 dage
flumse
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 14:33 #16
Kan du så ikke acceptere et svar? :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2001 - 14:38 #17
Hvis du vil have flere at dele point ud til, så sig til. Jeg skal gerne sende et svar. :)
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 14:38 #18
lol
Avatar billede flumse Nybegynder
26. august 2001 - 14:46 #19
jeg glemte lige at sige at jeg selv valgte at genstarte  win 2 da den ikke selv foreslår at genstarte efter den har fundet netkort og instaleret det,så genstartede jeg den selv igen efter at have sat ip,gateway, d.n.s
Det kan også være det der har gjort at det nu kører igen
flumse
det er vist for sent med pointene tonnybrandt, men dit navn var ikke hvor pointene skulle deles ud, sorry..men tak alligevel
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2001 - 14:51 #20
Det er det nu. :~)
(du kan bare afvise svaret, jeg regner ikke med at få point i dette spørgsmål)
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 14:56 #21
tonnybrandt->
Hvis du gør er du versågod af aflevere dem til Admin!
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 14:57 #22
flumse->
Acceptér venligst mit & Visionmagic\'s svar.
Avatar billede makse Nybegynder
26. august 2001 - 14:58 #23
bbs > Du vil altså havde 250 point for et link. :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2001 - 14:59 #24
bbs> ikke forstået ??
>>det er vist for sent med pointene tonnybrandt, men dit navn var ikke hvor pointene skulle deles ud, sorry..men tak alligevel

Jeg ville bare vise ham, hvorfor mit navn ikke var der.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 15:00 #25
makse->
Jeg regner med at gi\' de 190 points til admin, og selv beholde de 60, for det var jo et svært spørgsmål ;)
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 15:00 #26
tonnybrandt->
Mig der misforstod ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. august 2001 - 15:02 #27
bbs>> OK
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 15:04 #28
Hmm, nu overvejer jeg lidt om jeg skal beholde pointsne ..
ej, leverer de 80 tilbage ..
Avatar billede flumse Nybegynder
26. august 2001 - 15:04 #29
nu skal i jo ikke blive uvenner
I har jo bare hjulpet, en nu glad mand tak
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 15:05 #30
Avatar billede visionmagic Nybegynder
26. august 2001 - 16:20 #31
:-) VisionMagic