29. november 2017 - 10:57 Der er 17 kommentarer

Yousee Coax Router Port problem

Hej, jeg har yousee cia coax, jeg har i flere omgange åbnet for porte i yousee´s eget modem, og selvom de vises derinde, så er mine porte ikke åbne alligevel. sætter jeg så routeren i Bridgemode, så har jeg slet ikke noget internet, er det i det hele taget lovligt for en internetudbyder at lukke af på den måde, så jeg ikke kan åbne porte til NAS server og Spil server. ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2017 - 11:17 #1
Og du har kontaktet YouSee for hjælp?

1. Ja, det er lovligt - du har jo fået stillet routeren til rådighed af YouSee, ikke? - så er det i princippet deres, og de kan bestemme hvad der skal være åbent for.. - men du kan jo bare sætte din egen på i stedet. Med mindre din aftale med YouSee beskriver noget andet... - i gamle dage var det ikke ualmindeligt at man eks. kun måtte sætte én enhed på PC´en.

2. Jeg har også en Netgear Coax router fra Yousee, som jeg kører en masse over... - jeg har ingen problemer med selv at styre den.

...Men det kan jo være du har en anden router end mig - en der er mere låst... - så ville jeg ringe til YouSee og få hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2017 - 11:45 #2
yousee lukker for alt muligt, og yder ingen support på at man piller i deres router.
køb din egen router, og slip for alle yousee problemerne.
29. november 2017 - 11:51 #3
Nu er det sådan at de siger at de har åbnet for min adgang til at kunne åbne  porte osv. men selvom de står derinde så er de ikke åbne. jeg har rumskibet fra sagemcom fra yousee, jeg har så også min egen Linksys / Cisco Router som jeg har prøvet at sætte til på bagsiden af yousee´s modem. og når jeg så sætter det i bridge mode så lukker mit net helt ned, bliver så nød til at nulstille yousee´s modem før jeg er på nettet igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2017 - 12:18 #4
@Sidewave - og det tror du selv på? - selvfølgelig er Yousee professionelle nok til at man selv kan få lov at administrere i dag...

At det så tilsyneladende ikke virker for Jimmi er en anden sag - jeg kender desværre ikke Sagem "rumskibet" :-D - så jeg er nok ikke til yderligere hjælp.

Du er sikker på at det ikke er fordi din egen Linksys router mangler at blive åbnet også?
29. november 2017 - 12:23 #5
Sagemcom FAST3890_D0
29. november 2017 - 12:37 #6
Min egen linksys ved jeg med sikkerhed er åben, for har brugt den før på den måde bare ikke hos yousee
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2017 - 12:54 #7
Du kunne jo teste ret hurtigt, ved at sætte din PC direkte på Sagem routeren.

Det kan jo ske din Linksys refererer til en gammel DMZ opsætning hos din tidligere udbyder, og derfor ikke virker med det nuværende setup.

I hvert fald - hvis du har åbnet portene på Sagem routeren, lyder det jo underligt at det så ikke også virker.. - forstyrrende led er din Linksys router, så prøv uden den på...
Avatar billede Rune1983 Ekspert
29. november 2017 - 15:01 #8
Yousee Coax. Køre det med NAT styring ligesom Fiber?

Hvis JA.
Har selv yousee bredbånd via antenne og med port styring til min egen NAS for at kunne tilgå den udefra. Min NAS styre hvilken IP jeg har fået fra Yousee så jeg ikke behøver at betale for fast IP. Dette setup fungerede ikke da jeg prøvede at få Fiber bredbånd i stedet. Det gav utrolig mange problemer for at kunne tilgå NAS udefra grundet ved Fiber at udbyder anvender NAT styring af IP adresser. Så DDNS fungerede ikke på samme måde. Jeg skiftede tilbage til min gamle yousee forbindelse og fik forbindelse svarende til Fiber forbindelsen uden merpris.
Måske det er det NAT styring fra din udbyder som giver alle problemerne. De sagde til mig jeg kunne løse problemet med at betale for en fast IP adresse (50 kr mere om mdr.). Det takkede jeg pænt nej til.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2017 - 21:21 #9
der har været over 1000 personer på eksperten og bede om hjælp med yousee problemer. derfor siger jeg hvad jeg sagde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2017 - 22:15 #10
Tja, der har været endnu flere og bede om hjælp til generel IT... - men det er altså også noget være noget... ;-)

Det er altid let at sige "lad være at bruge 1... - brug 2...." - men det løser jo ikke problemet, det er bare at omgå det...

Bort set fra det, forstår jeg udemærket at der kan opstå frustrationer overfor "de store spillere"...
29. november 2017 - 23:03 #11
Jeg er jo ikke helt tabt bag en vogn, min linksys er selvfølgelig nustillet siden jeg havde den sat til sidste gang. og nu hvor der bliver nævnt DMZ, ja den har jeg endda også sat til på Yousee´s udstyr, og den åbner på ingen måde op. det er bare træls at intet hjælper. fordi yousee bestemmer. det burde ikke være så svært at lukke op for at jeg kan køre bridge mode. og ingen herinde har rigtig noget nyt jeg kan prøve ;-(
Avatar billede chalde Seniormester
30. november 2017 - 07:03 #12
#11 Yousee har problemer med, at deres system ikke automatisk opdaterer din egen routers MAC når du aktiverer bridgemode. Det kræver desværre lidt overtalelse hvis du fanger en "grøn" medarbejder i deres 1. line support, men forklar dem, at de manuelt skal tildele din routers MAC adresse i deres system. Kender medarbejderen ikke til problemstillingen, vil de ofte henvise til at de ikke yder support på dit eget udstyr. Så henvis evt. til følgende (se også svar fra deres kunder nederst der oplever samme problem): https://forum.yousee.dk/coax-9/tilslut-egen-router-til-sagemcom3890-100600
01. december 2017 - 16:29 #13
har fuldt den vejledning, og det giver også at jeg intet net har,
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2017 - 07:56 #14
#13 Hvad sagde Yousee?
02. december 2017 - 10:45 #15
De har sendt mig et nyt modem, og det er alt hvad de gider at gøre ved det.
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2017 - 11:18 #16
#15 Som skrevet er det ikke alle hos Yousee der kender til problemet eller løsningen. Det tog mig lidt overtalelses at få dem til at gøre det.
Alternativt, hvis din egen router har mulighed for det, så kan du spoofe yousee routeren/modem'ets MAC adresse.
02. december 2017 - 11:45 #17
de har haft sat min mac adresse ind i deres system. og intet hjalp,