Avatar billede acturus Nybegynder
25. august 2001 - 12:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

min computer restter af sig selv, og den følgende besked står i eventmanager

hvad skal jeg gøre for at få den til at stoppe???
Event Type:    Information
Event Source:    Save Dump
Event Category:    None
Event ID:    1001
Date:        25-08-2001
Time:        11:59:59
User:        N/A
Computer:    LIVE
Description:
The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x000000d1 (0xffff10ac, 0x00000002, 0x00000000, 0xbec6d686). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:\\WINNT\\Minidump\\Mini082501-02.dmp.
------------------------------------------------------Plus jeg får følgende error
Event Type:    Error
Event Source:    Service Control Manager
Event Category:    None
Event ID:    7000
Date:        25-08-2001
Time:        12:00:05
User:        N/A
Computer:    LIVE
Description:
The Creative Service for CDROM Access service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.

jeg har ellers afinstalleret mine creative programmer. hvor kan jeg fjerne de sidste filer(bliver nok nødt til at blive gjort manuelt)

Avatar billede handmade Nybegynder
25. august 2001 - 12:07 #1
Prøv med en regcleaner
Avatar billede acturus Nybegynder
25. august 2001 - 12:08 #2
er det et program? eller?
Avatar billede handmade Nybegynder
25. august 2001 - 12:08 #3
Her er der en rigtig god freeware cleaner:

http://www.saunalahti.fi/tonihele/ecleane.htm
Avatar billede handmade Nybegynder
25. august 2001 - 12:09 #4
ja, det gennemsøger registreringsdatabasen efter ugyldige værdier, fx fra programmer der ikke har ryddet ordentligt op efter sig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. august 2001 - 12:13 #5
Kan være en dårlig driver. Syntes jeg så noget ligende, da jeg forsøgte at finde ud af hvorfor mit lydkort ikke virkede.
Avatar billede acturus Nybegynder
25. august 2001 - 12:13 #6
vil det også hjælpe med det første problem,at den resetter af sig selv??? Der skete det for et øjeblik siden at den resettede og sad fast i skærmen hvor den optæller ram og der stod et H og blinkede i øverste højre hjørne. Det er sket for mig to gange at den har resettet af sig selv, med den samme info-melding i event mangager.

hvordan løser jeg det problem?

Avatar billede handmade Nybegynder
25. august 2001 - 12:17 #7
Jeg vil anbefale dig at prøve at løse et problem ad gangen.
Se efter hvor mange ugyldige værdier dette regclean prog. finder.
Fjern disse værdier via regclean programmet.

Den anden fejl du beskriver, har ikke nødvendigvis noget med 2000 at gøre da den kommer i boot-fasen..
Avatar billede acturus Nybegynder
25. august 2001 - 12:21 #8
den resetter mens jeg er inde i windows. og feks. klicker mig ind på eksperten.dk...
Avatar billede makse Nybegynder
25. august 2001 - 12:25 #9
Start - Kør > Regedit. Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentContolSet\\Services\\
Slet Creative servicen der.
Avatar billede handmade Nybegynder
25. august 2001 - 12:25 #10
Når du har fået ryddet op i registreringsdatabasen, er der flere ting du kan undersøge/gøre:

Tjek for virus
Hvis du har sat mere RAM i maskinen fornyligt, så fjern dette igen.
Gå i start-kør og skriv sfc /scannow (præcis sådan!) og sæt din installations-CD i drevet. Maskinens systemfiler bliver nu tjekket og gendannet/repareret efter behov.
Avatar billede acturus Nybegynder
25. august 2001 - 12:41 #11
makse det var det der skulle til! den brokker sig ikke længere over creative service tingen:O) du bliver lige nødt til at svare eller kan du jo ikke få point ;O)
Avatar billede acturus Nybegynder
25. august 2001 - 12:44 #12
jeg skriver et nyt spørgsmål hvis den bliver ved med at resette...:( håber jeg ikke bliver nødvendigt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2001 - 06:40 #13
Det kan faktisk være en harddisk fejl, det oplevede jeg i går!